Avatar uživatele
hippeace

Odevzdala jsem profesní dotazník a další podklady pro invalidní důchod. Co se bude dít dál?

Byla jsem odevzdat na OSSZ profesní dotazník a další papíry a bohužel jsem se zapomněla zeptat, co se bude dít dál. Na internetu jsem nic nenašla. Mám čekat nějaký dopis, nebo musím ještě sama podniknout nějaké kroky? Nerada bych něco zanedbala.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? marci1 před 2422 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Odpoveď byla označena jako užitečná

Já jsem si (ovšem před lety) vyzvedla tiskopis na OSSZ na doporučení lékařky..
Odnesla jsem ho praktickému lékaři, který vše vyplnil a odevzdal (poslal) OSSZ.
Součástí žádosti byl návrh a lékařské zpráva odborného lékaře či lékařů, podle počtu navštěvovaných ambulancí a zdravotních potíží, na jejichž diagnosy může být ID poskytnut. (na takových zprávách /minimálně jedné/ nejvíce záleží! Často lékaři jen stroze „popíší“ zdravotní stav).
Pak jsem čekala, až přijde pozvánka k jednání o přiznání ID na OSSZ, tedy ke komisi. Byla 2 členná: lékař a zapisovatelka. Později jen lékařka
Posuzuje se % míra postižení, podle tabulek.
Pokud je přiznán, po 1 – 2 letech je pacient vyzván OSSZ ke kontrole, zda nárok na ID trvá. ID se může odebrat zcela nebo poskytnout vyšší stupeň ID.
Tedy opět podnikne „kolečko“: praktický lékař, zprávy a kontroly odborných lékařů a posouzení na OSSZ. Pak opět po 2 letech…
Pokud je zdravotní stav neměnný, neočekává se zlepšení zdravotního atavu, očekává se/je pravděpodobné zhoršení zdravotního stavu, může se takový pacient u 3. stupně ID stát trvale invalidní. Nejdříve po 5 letech. To už není vyzýván ČSSZ k žádným dalším kontrolám. Díky rekomandaci má v posudku vymezeno, v čem je zdravotně omezen a jakou práci tedy nemůže vykonávat.
ID jsou v zásadě 2 typy (po 3 stupních).

  1. pacient nemůže vykonávat práci z důvodu zdravotních potíží, TP.