Avatar uživatele
Matiselis

Existuje nějaké maximum makroživin, které je schopno tělo zužitkovat v rámci jednoho jídla?

Dám hypotetický příklad.
Pokud bych snědl naráz 100 gramů proteinu v rámci jednoho jídla, zužitkuje tělo veškerý přijatý protein, nebo zkrátka nějaký nevstřebá?

Zajímavá 0 před 5 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
da ny

Informace jsou snadno dohledatelné i na internetu (!).

100 g proteinů v jedné porci jídla představuje zhruba 400 – 500 g masa.
Člověk má mít na 1 kg hmotnosti 1 g proteinů. Pokud chce redukovat hmotnost, potřebuje alespoň 1,5 – 1.8 g proteinů na 1 kg hmotnosti. To je bezpečná dávka, aby si „neoddělal“ ledviny.
Pokud velmi usilovně cvičí /denně dře v posilovně apod., může i 2g. Vyšší množství je hazard se zdravím.
Energetický výdej, příjem makroživin, je individuální, s ohledem na cíl a možnosti jedince. Jejich skladba má být vyvážená (sacharidy, bílkoviny, tuky).

Sleduje se za den/týden. Sledovat obsah makroživin jedné porce význam nemá. Hodnoty je vhodné brát v úvahu za celý den.
TEDY:
100g bílkovin/den je pro osobu o hmotnosti 100 kg vhodné minimum.
100 g bílkovin je vhodné, pro pilně cvičící 60 kg osobu nebo vhodná denní dávka pro osobu s hmotností 67 kg, zvlášť, pokud by chtěla něco zhubnout (musí ubrat celkový energetický příjem, snížit příjem tuků a sacharidů).
Vhodnější je celkový příjem bílkovin rozložit do několika porcí. Tělo si s tím, ale dobře poradí i v jedné porci najednou 😉
Výpočet:
https://gymbeam.cz/…-makrozivin/
https://paleosnadno.cz/kalkulacka/

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Matiselis

@da ny. – opravdu moc děkuji za odpověď. Řekněme ale, že bych jedl více než doporučené množství proteinu. Tím že si oddělam ledviny naznačuje, že tělo vše vstřebá (jak jsem se ptal v otázce). Je to Tedy tak? Děkuji za odpověď!

Nový příspěvek