Avatar uživatele

EU ojediněle ve prospěch zákazníků v ČR. Vítáte tento přínos?

Internetové obchody musí při vracení zboží nově zákazníkům vracet i peníze za poštovné. Rozhodl o tom Evropský soudní dvůr (ESD). Obchodníky proto čeká přepisování obchodních smluv, aby nedostali pokutu od České obchodní inspekce (ČOI).
Zákazníkům stále zůstává povinnost zaplatit poštovné za odeslání zásilky zpátky prodejci.
Zdroj: http://www.novinky.cz/…

Uzamčená otázka – ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Bronzový

Pokud vím,tak i naše zákony umožňují do reklamace zahrnout náklady spojená s reklamací - poštovné,jízdné,cestovné a pod. v případě,že tato byla uznána.Vy zřejmě máte na mysli náhradu při vrácení zboží internetovému obchodu ve stanovené lhůtě.To ale z výkladu výše uvedeného vyplývá také. Ale určitě jsme rádi,že nám naše myšlení potvrdila i všemocná Evropa.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Na druhou stranu, e-shopy si u vráceného zboží bez udání důvodu mohou naúčtovat přiměřenou náhradu za uvedení zboží do původního stavu (přebalení) a za opotřebení, pokud bylo zboží používáno víc než je nutné pro ověření jeho vlastností a funkčnosti.
Což je rozumné opatření proti vychcánkům, co používali e-shopy jako bezplatnou půjčovnu.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Nakupování

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Nakupování

Zlatý Drap 469
Zlatý gecco 307
Zlatý marci1 282
Zlatý hanulka11 271
Zlatý mosoj 248
Zlatý briketka10 162
Zlatý annas 159
Zlatý ReHu 133
Zlatý Lamalam 125
Zlatý led 114

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.