Avatar uživatele
mosoj

Dobře napsané !

http://www.ulo­zisko.sk/obraz­ky/508459/582573_2958402­203958_1378614893_508247­73_565896338_n_1_­.jpg

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kapka, johana 56, Alesh, Makina před 4365 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Makina

Jsem učitelka na střední škole, takže se k tomu dovolím vyjádřit. Na profesi učitele jsou dost rozdílné názory. Je mi jasné, že kantoři budou většinou souhlasit s dopisem, který jste uvedl výše…ALE…na druhou stranu, pokud bych měla srovnat svoje zaměstnání například se zaměstnáním dělníka v továrně nebo švadleny, která se 12 hodin denně 7 dní v týdnu hrbí za strojem a má minimální mzdu, musím dát tak trošku za pravdu panu Kalouskovi. Učitelé se opravdu nemají vůbec špatně, a to i přes ty všechny „aktivity“, které jsou vypsány v dopise. Kdo si může říct, že za týden pracuje kolem 25 hodin, má úplně volné bezstarostné víkendy, minimálně jednou za každý měsíc nějaké prázdniny a o červenci a srpnu ani nemluvím!! Myslím, že vůbec nikdo!! Samozřejmě každé profese má svoje klady a zápory i učitel má určitě starosti a zodpovědnost za děti..Sice si myslím, že p. Kalousek měl použít jiné slovo než LÍNÍ…ale pokud učitelské povolání srovnával s nějakým jiným, musím mu dát za pravdu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

malotřídkách je práce náročná, protože je nutné zaměstnat jednotlivá oddělení, udržet zájem žáků, pozornost. . Jde zpravidla i o menší obec,
Jsem překvapená ázory středoškolské učitelky. Nevím, jaký má obor, že nepotřebuje studovat, opravovat a připravovat písemné práce, podílet se na různých projektech. Mají na škole zřejmě i „dobrého“ ředitele, který netrvá na dodržování alespoň osmihodinové pracovní doby. Stejně tak nezadává úkoly na vedlejší jprázdniny , případně učitelé nemusí docházet do školy a vzdělávat se. Nepočítám třídnické práce, doučování atd. Navíc mít ve třídě více než 30 žáků a, udržet jejich pozornost je psychicky náročné. Osmitýdenní dovolená se již příliš neliší od dovolených jiných zaměstnanců. Nemluvím o platu, protože být učitelem je posláním.
Vže ředitel má i další povinnosti. Proto se mně Kalouskova slova nelíbí.

Podle slov uživatelky Makina by šlo považovat učitelské povolání za procházku „růžovým sadem“. S tím nesouhlasím. Nechci znevažovat práci dělníka, ten pracuje manuálně, ale má čistou hlavu. Zřejmě Makina, promiňte, nechci se jí dotknout, ji má rovněž. Názor nechápu, i když vím, že jsou dobří i špatní učitelé. Proč neustále klesá úroveň vzdělání??? Odpovědět si může každý sám…
Doplňuji:
V … názory … žáků a udržet … Rovněž ředitel.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Sůwa

Kalouska jsem neslyšela, takže k tomu se vyjádřit nemohu, ale mám svůj názor na kvalitu učitelů, stejně jako lékařů. Kolik je skutečně těch kvalitních, kteří svou profesi považují za poslání a vykonávají výtečně? Do školy jsem chodila celkem 15 let ( ZŠ + střední průmyslová + nástavba rovněž střední průmyslová ) a za tu dobu jsem poznala pouze 2 kvalitní učitele, kteří mi pro život něco dali. Byl to fyzikář na ZŠ a češtinářka na střední. Navzdory tomu jsem byla v životě celkem pracovně úspěšná, ale jen díky vlastnímu přístupu ke vzdělání. Znám řadu absolventů pedagogické fakulty, kteří se profesi učitele nikdy nevěnovali, jen získali zdarma vysokoškolské vzdělání. Kvalitní učitel si zaslouží i skvělé ohodnocení a ti ostatní tam jsou, aby byl plný počet, jenže hodnoceni jsou stejně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Nevím, co přesně řekl Kalousek o učitelích, ale jak znám naše opravdu kvalitní média, tak by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby ono sdělení pokroutila, vytrhla z kontextu a bůhvíco ještě jen aby si o nějaké to procento zvýšila čtenost, poslouchanost či sledovanost. Že to pak kdekoho rozpálí se nedivím, ona (média) v tom umí opravdu dobře chodit. Podobné reakce jsou pak nasnadě.
Normálně bych tenhle příspěvek nechal nejspíš bez reakce. Jen kdybych si nepřečetl reakci kolegyně, to mě motivovalo k odpovědi.
Učitele považuji za jedno z nejdůležitějších povolání pro společnost (podobně jako např. lékaře), neboť bez kvalitních učitelů budeme za chvíli národ blbců (i když o to asi jistým řídicím skupinám jde) a vlastně už k tomu nemáme úplně daleko. Bez vzdělání, rozhledu, schopností vznikne pouze a jen dobře ovladatelná masa zabývající se celý život jen kravinami ale hlavně pracující na vládnoucí elitu.
Kvalitní pedagogy budeme mít jen tehdy, bude-li finančně i jinak zaměstnání učitele dostatečně zajímavé, v opačném případě se na tyto pozice budou hlásit jen osoby jinde se stěží uplatňující. Výsledek se pak dá dobře předvídat. Závist z délky pracovní doby je velmi ubohá a krátkozraká. Učitel se musí připravovat, opravovat písemky apod. to vše většinou mimo standardní pracovní dobu. Zodpovídá za děti a to zvlášť v dnešní době není žádná prdel. Navíc je spousta rodičů-idiotů, kteří naprosto opovrhují učiteli, bez ohledu na to, že se alespoň pokouší toho jejich parchanta něčemu naučit. 🙂 Kolikrát už médii proběhly informace o napadení, vyhrožování apod. nějakému učiteli. Proboha, kde to jsme?
Závěrem snad ještě k těm prázdninám, že má učitel mnohem víc volna. Co mají asi tak dělat, když mají děti prázdniny? To mají jít v rámci družby s nejbližším JZD okopávat ředkvičky nebo sbírat amerického brouka? Tahle doba tu už jednou byla a jak to dopadlo všichni víme. Všem kvalitním pedagogům čest!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
avel3

Je to napsáno perfektně! Ale…
Mám pocit, že některé malotřídní školy mají mnohdy více aktivit, než školy běžné. Mockrát jsem při rozhovorech se známými slyšel co všechno se dělo na základní škole na vsi zejména malotřídní. Já jsem městský člověk odmalička a musím říct, že tak jako na mé škole, tak i na školách jiných a později, se nic převratného nedělo. Žádné převratné množství kroužků a jiných aktivit. Čili jenom učení a příprava na hodiny. Znám nejmně 3 učitele, co mají staré předlohy k vyučování a žádné velké vytížení nepociťují. Dokonce se tím chlubí. Tak jako neni cikán jako cikán, tak není ani škola jako škola.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
annas

V malotřídkách je práce náročná, protože je nutné zaměstnat jednotlivá oddělení, udržet zájem žáků, pozornost. . Jde zpravidla i o menší obec,
Jsem překvapená ázory středoškolské učitelky. Nevím, jaký má obor, že nepotřebuje studovat, opravovat a připravovat písemné práce, podílet se na různých projektech. Mají na škole zřejmě i „dobrého“ ředitele, který netrvá na dodržování alespoň osmihodinové pracovní doby. Stejně tak nezadává úkoly na vedlejší jprázdniny , případně učitelé nemusí docházet do školy a vzdělávat se. Nepočítám třídnické práce, doučování atd. Navíc mít ve třídě více než 30 žáků a, udržet jejich pozornost je psychicky náročné. Osmitýdenní dovolená se již příliš neliší od dovolených jiných zaměstnanců. Nemluvím o platu, protože být učitelem je posláním.
Vže ředitel má i další povinnosti. Proto se mně Kalouskova slova nelíbí.

Podle slov uživatelky Makina by šlo považovat učitelské povolání za procházku „růžovým sadem“. S tím nesouhlasím. Nechci znevažovat práci dělníka, ten pracuje manuálně, ale má čistou hlavu. Zřejmě Makina, promiňte, nechci se jí dotknout, ji má rovněž. Názor nechápu, i když vím, že jsou dobří i špatní učitelé. Proč neustále klesá úroveň vzdělání??? Odpovědět si může každý sám…

před 4365 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Makina
Tak ono je to jenom 5 dní x á cca 8 hod ale o to nejde.
Jak je vidět není učitel jako učitel. Učitel na střední škole si odučí svoje hodiny a padla, (alespoň to tak tvrdíte). Tady se ale mluví o učitelích na nižších stupních či venkovských školách. Tito učitelé mají o něco více starostí než jak říkáty Vy na středních školách, ale platy mají určitě nižší. Což je podle mně ale v pořádku, na rozdíl pod vás, kdy srovnáváte platy dělníka a učitele.

Nezlobte se na mně to je ale čistý populismus ( nevím jestli to má nějaký důvod) ještě k tomu silně rudě probarvený.

před 4365 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek