Avatar uživatele
baghira

Dají se i s dopravním letadlem udělat některé akrobatické prvky?

Třeba výkrut nebo přemet. Nemyslím samozřejmě s cestujícími, aby se jim vylilo kafe, ale jestli je vůbec technicky proveditelné takhle obrátit třeba Boeing 727 nebo airbus.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? chudst, tom004, anonym, anonym před 4627 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
arygnoc

některé ano – ale rozhodně ne ty, kde je příliš velká zátěž konstrukce, třeba looping.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
tom004

Dobré ráno.Možná,ano­.Ale,určitě,je­nom jednou.Podle mne,je konstrukce skeletu dopravních letounů,spočít­tána,na úplně jiné zátěže,a provozní podmínky,než,u a­krobatických strojů.A,vůbec,si neumím představit takový přemet,který se provádí,v řádu,de­setin vteřiny,jak ho Boeing „točí“,v desítkách vteřin.Buď,by to bylo k nekoukání,a nebo,by havaroval. :))

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Toruk

To je podobné jako ptát se, jestli by se daly s Harleyem- Davidsonem dělat salta.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
baghira

No… když uvážím, že tyhle letadla se používají i pro takové divoké kousky, jako krátkodobou simulaci stavu beztíže, kdy si to sviští po parabole k zemi, tak mi to jako zas až tak blbý dotaz nepřipadá.

(Toruk: a to salto s harleyem se taky dá udělat, lidi od záchranky by mohli vyprávět : )

před 4627 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
chudst

Ano, neni to rozhodne „blby dotaz“. Nicmene zalezi jake akrobaticke prvky. Kazde nove letadlo je testovano na maximalni zatez – to se da povazovat za akrobaticke prvky (stoupani do vysky, prudke klesani, maximalni nahnuti, atp.)

Ale akrobaticke prvky, jako treba loping – na to neni stavene. V okamziku, kdy se cumak hodne zvedne, motory prestavaji zabirat, ohromne se zvysi tlak na letadlo a protoze je to velky kolos, skonci to nestestim, protoze letadlo zacne ztracet vysku. (Dalo by se to dokorigovat tim – a to jsou prave ty testy u novych letadel, kdy toto zkousi, ale neudelaji loping, ale nahodi znovu motory a vrati se zpet na normalni pozici pro let. Loping jednoduse neni u obrovskych letadel korigovatelny, ani otoceni letadla kolem sve vlastni osy.)

A stav beztize je korigovany let – parabola neni nijak zavratna, ale postupna a je korigovana tak, aby motory zvladly potom vyrovnani rychlosti letadla, aby se nezritilo a aby opetovne nabralo vysku.

před 4627 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava