Avatar uživatele
_136

Dá se považovat USA za dobyvatelé světových zemí po vzoru Ruska?

Teď to je Írán,Kuba,Venezuela a ještě dobývání Kanady tím mi něco říká že USA jde po vzoru Ruska neustále získávat nové a nové území pod hlavičku USA. Opravdu si mohou trump s Putinem podat ruce jako dobyvatelé a teroristé 21.století. Mám trochu obavy ať za pár měsíců nepřijde 3. světová válka a válečná invaze po celé planetě. Cesta ke světovému míru asi nebude mít nikdy konce.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? da ny před 12 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

NE, JE TO JINAK 😄
VELMI SE MÝLÍŠ, VE SVÉ ÚVAZE A PŘEDSTAVĚ.
USA, jsou „pánem světa“, od roku 1904!!! (Co bylo tehdy v Rusku…?) 😉
„Demokracie v USA se začala formovat s vyhlášením nezávislosti v roce 1776 a přijetím ústavy v roce 1787, které zavedly volený systém. Ačkoliv se jednalo o republiku, volební právo bylo zpočátku omezené, a skutečný rozvoj demokratické soutěže s politickými stranami nastal až ve 20. a 30. letech 19. století.“
"Monroeova doktrína a Rooseveltův dodatek, 1904: Už na přelomu 19. a 20. století, zejména po španělsko-americké válce (1898), USA začaly aktivně intervenovat v Latinské Americe a Karibiku. Prezident Theodore Roosevelt v roce 1904 prohlásil, že USA mají právo „hlídat“ své sousedy, aby zabránily evropskému vlivu.
Po druhé světové válce (od roku 1945): Toto je nejčastěji uváděný počátek moderní role „světového policajta“. USA po roce 1945 zůstaly jedinou velmocí s obrovskou vojenskou silou, která nebyla válkou zničena. Vytvořily síť základen a začaly intervenovat po celém světě (Korejská válka 1950–1953).
Trumanova doktrína (1947): Oficiální začátek agresivnější intervence zaměřené na „zadržování komunismu“, což USA přivedlo do mnoha konfliktů po celém světě.
Konec studené války (po roce 1991):** Po rozpadu SSSR se USA staly jedinou supervelmocí a jejich role jako „GLOBÁLNÍHO POLICAJTA “ byla upevněna (zásahy v Somálsku, Bosně, Iráku). ** (Goggle)

Až tady já, ani ty nebudeme, vyplave historikům, možná na povrch, že v roce 2022, přišlo Rusko denacifikovat Ukrajinu. Podle mezinárodního práva a poválečné dohody vítězných mocností. S tím, že do takové země, mohou vstoupit kdykoli (bez něčího souhlasu…). Kdo ví…co VŠE Jednou vyplave na povrch. Dnes jsou to dezinformace (ruská propaganda , „zítra“, třeba fakta…
To co mi tady váleční uprchlíci a Ukrajinci "starousedlíci (15 – 30 ) let, je naprosto šokující… 😕 A mám tam vzdálené příbuzenstvo, z partnerovy strany......

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
CalmPoint

Írán, Kuba, Venezuela – země, ve kterých vládne diktátorský režim a znamenají bezpečnostní riziko pro euroatlantický prostor.

Rusko napadlo suverénní a svobodný stát, tedy Ukrajinu – vzniká bezpečnostní riziko pro euroatlantický prostor.

Takže nesouhlasím s tezí v otázce. Když dva dělají totéž, není to totéž, svět je komplikované místo a je třeba znát prapůvod těchto konfliktů. Proto se USA a Rusko v obsahu neprotínají.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Máš to nějak zmatené. Rusko iž po mnoho let žádnou zemi nezabralo a nedobylo. Ba naopak po rozpadu SSSR se mnoho částí osamostatnilo. Hlavní rozdíl je v tom, že Rusko je agresor a USA vedou všechny akce pouze pro zachování demokracie, jak všichni dobře víme z medií

Upravil/a: Drap

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Najednou můžeme být chcimírové- to je veletoč. 😂😂
Pro připomenutí, kdo je tady válečník, stačí vědět, od koho a komu přišla nálepka „chcimír, ruský agent, Putinův agent“. Ruská federace a bývalé státy Sovětského Svazu dodnes trpí tím, jak mizerně a konfliktně došlo po roce 1990 k rozpadu SSSR. Putin kdysi, někdy před 20 lety, řekl větu, kterou Západ rád dezinformuje svět, protože se mu to hodí, a uvádí jen její první část: „Rozpad Sovětského Svazu byla největší geopolitická katastrofa 20. století“- a teď se zamlčuje pokračování- „z hlediska asi 25 milionů Rusů, kteří se najednou ocitli mimo území Ruské Federace, a také z hlediska 50 % ruského/ sovětského průmyslu.“ Ještě řekl, že Kdo nelituje rozpadu Sovětského Svazu, nemá sdrce, a kdo by ho chtěl obnovit, nemá mozek.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
EKSOT123

Jak je to s oprávněností akcí USA těžko říct. Každopádně počty obětí těchto akcí jen za předchozí století jdou minimálně do statisíců. Co se týče Ruska (ne SSSR), to žádné podobné akce nepodnikalo. A ani u současného konfliktu není možno hledat jednostranně viníka na straně Ruska. Prakticky lze s jistotou předpokládat, že jednou bude k zodpovědnosti za prolitou krev volána i spousta západních politiků a novinářů. Možná i více než zmiňovaný Putin. Obecně ale snad vždy platí, že zbrojení a vojenská cesta je mylná a politováníhodná varianta řešení, i kdyby úmysly byly oprávněné.

Upravil/a: EKSOT123

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Rád bych zmínil, že USA a Rusko mají každý svou vlastní zahraniční politiku a strategii a obecně se nesnaží dobyvat nová území, jako na to bylo běžné v dávné historii. Současná geopolitická struktura světa je založena na uznání suverenity jednotlivých států a jakékoliv snahy o „dobývání“ by byly silně odsuzovány mezinárodním společenstvím.

USA se sice zúčastnila řady vojenských intervencí po celém světě, ale jejich cílem obecně není připojit tato území k USA, ale spíše chránit své strategické zájmy a/ nebo podporovat lidská práva a demokracii.

Co se týče Ruska, jeho anexe Krymu v roce 2014 vyvolala mezinárodní odsouzení a vedla ke značné politické a ekonomické izolaci země.

Co se týče aktuálních situací v Íránu, Kubě a Venezuele, jsou to složité politické konflikty, které mají mnoho příčin a nejsou jednoduché na řešení. Ale ani tyto konflikty nejsou příkladem USA nebo Ruska, které by se pokoušely tyto země přímo „dobýt“ a připojit je k sobě.

Pokud jde o obavy z možnosti třetí světové války, je důležité si uvědomit, že většina zemí má zájem na zachování míru a stability v mezinárodních vztazích. Proto existují mezinárodní organizace jako OSN, které se snaží řešit konflikty diplomaticky a zabránit válkám.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Prosím psát a vyjadřovat se o USA úplně stejně prasácky jako o Rusku. Opak mě uráží. 🙄

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
filip2

Takhle ale svět funguje, u zdravých jedinců, jenom v mateřské školce: ‚Mařenka má copánky, já chci taky!‘ – ‚Máš krátký vlasy, není jak ti udělat copánky, Frantíku!‘ – ‚Ale když já chci, chci, chci! 😭😭😭‘ – ‚Tak jo: kde je zbytek tý koudele?‘ 🤪😂😂😂

Pokud je ti, řekněme, sedm a méně roků, je to přirozené, že takhle uvažuješ. Pokud je ti víc, měl bys svůj zdravotní stav konsultował se svým lékařem nebo lékárníkem! 😵‍💫🤪🤦‍♀️

To je prvá věc.

Druhá věc je: co máš – ¡¡¡pořád!!! – s těmi Gringos? Ty jsi posedlý Gringolandem, tpč! 🙄 Už s nimi dej pokoj, tvý obsese jsou tvůj problém, ne naše starost. 🙄

Nebudu vysvětlovat přerostlýmu fakanovi, že když mu Mařenka rozšlape bábovičku, tak ne, opravdu to není dobrý důvod přejet Mařenku luxusním vozem a ještě zacouvat! 🙄

Jak EE. UU., tak RF, jsou státy, které zabírají ohromnou rozlohu. Oba ty státy jsou federace, to znamená, že v nich žije mnohonárodnostní pall mall, sociální pall mall, kulturní pall mall, atp.

Být velmoc je výhoda, ale taký těžký břímě, to by bylo na delší.

Ale namísto permanentního omílání propagandy zkus přemýšlet. Já vím, moc nemáš čím, ale zkus – než budeš, zase, papouškovat nějakou chujovinu.

Podívej se, EE. UU. má pět, základních, kulturních a národnostních stop, řekněme:

  1. Angláni, Holanďani a spol. = prostě protestanti.
  2. Francouzi = katholíci.
  3. Hispánci = taky katholíci.
  4. Rusové = orthodoxní.
  5. Indios = původní obyvatelé, s vlastní kulturou, ale ovlivněnou vším pod I. až IV., více či méně.

‚Rusáci‘ maj taky indios, prosímtě, na Sibiři, ne? Něnce, Aleuty, Čukče, Dolgany, Eskymáky, a další a další, jsou jich desítky. A všecky jsou, jo, tam mají malý stan, nebo creepy teepee, jo, jednoduše, papuče z vorvaňe, sáně tažené sabakou turystyczną, jo, chodí v kůži z tuleně, nebo ledního medvěda (sovětskej, víš jak, takže velkej lední medvěd!) a mañana. Žijí si svým životem, kšeftujou s pazourkem a papučema z tuleně a jsou happy. 🤷‍♀️

Gringos indios žijí v reservaci, kde jim Ejército de los EE. UU. zajišťuje bezplatnou zdravotní péči, a protože, v podstatě, ty jejich reservace nejsou státem, jde o bezcelní zónu, takže casina, levný tabák a chlast, atp., a z toho žijí. Žijí? Živoří. Je jich zlomek počtu, co bylo původně, proč asi? No, protože na nich Gringos pendejos spáchali genocidu – proto! 🙄 Většina jenom chlastá, fetuje a čichá bensin… 😒

To už ti může napovědět.

Korea 1953, Viet Nam 1955, Chile 1973, Argentina 1976, Grenada 1983. To más jenom illustrativní přehled zemí, kde se Gringos – přímo či nepřímo – srali, udělali peklo a vypadli.

Kde se srali Rusové? Já o tom nevím. Ano, jistě, Rusové mají rozsáhlou hranici a mají zahraniční politiku, se kterou ne vždy musíme souhlasit. Samozřejmě.

Ukrajina je úplně jiný příběh, když to zjednoduším: Gringos se zase serou! 🙄 Kdyby se nesrali, problém je dávno vyřešen…

Politika, ne tak velká, není pro děti. 🙄

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

@Drap : Seznam válek, které začalo Rusko – omezeno jen za posledních 30 let:
1992–1993 – Rusko okupuje Podněstří
1992–1993 – Rusko vyvolalo válku v Abcházii
1994–1996 – První rusko-čečenská válka
1999–2009 – Druhá rusko-čečenská válka
2008 – Rusko-gruzínská válka
2015–2022 – Ruská invaze do Sýrie
2014–2022 – Rusko-ukrajinská válka

Trump je hovado, útok na Írán neměl být, ale lhát tu o Rusku je ještě trapnější

Avatar uživatele
Emefej

da ny > drobné doplnění k tebou zmiňované korejské válce. Vojenská intervence v Koreji pod vedením USA byla schválena RB OSN. USA intervenci prosadily z toho důvodu, že CCCP jednání opustil a neuplatnil své právo veta.

Avatar uživatele
filip2

@Emefej Navíc, nevystoupil nikdo z, v té době už sjednocené, Korejské strany práce, aby poreferoval o 보도연맹 학살사건, Masakru ligy Bodo, který v té době probíhal, a o kterém mohli svědčit pouze členové Korejské strany práce jižních Korejců (남조선 로동당, blbě se to překládá!), kteří stačili utéct na sever. Nevystoupil nikdo, kdo by svědčil o 제주 4·3 사건, Povstání rolníků na ostrově Jeju a jeho krvavém potlačení vojenskou juntou.

Ono potom všecko vyznívá trochu jinak, že?

Avatar uživatele
da ny

@Emefej
Ano, jistě, mám dojem, že není zmíněna parcelace Afriky ani Vietnam.....
Odpověděla jsem na otázku: „Dá se považovat USA za dobyvatelé světových zemí po vzoru Ruska?“
S tím, že to nemůže být po vzoru Ruska (zařalo to v r. 1904).
Ani mezinárodně uznávané encyklopedie, neřeší, veškeré akce USA (svévolné nebo schválené RB). Ostatně, za bombardování Jugoslávie (Bělehradu), se NATO, po několika letech omlouvalo (uznalo chybu).
Také jsem necitovala veškerá uvedená fakta.

Avatar uživatele
da ny

_136
Nedávno jsem se ptala mladého Ukrajince (35 let), stavebního dělníka, Opravují na panelovém domě balkony a dělají fasádu.
Ptala jsem se, proč nebrání svou zemi. Odpověděl mi, že to je Zelenského válka. „Ne moje“, řekl.
Když začala válka, odešel s manželkou a 3 dětmi z domova, Rozhodovali se kam půjdou. Příbuzné mají v Rusku a manželka v Kyjevě. Jako Ukrajinci, se rozhodli, zůstat doma. Přesunuli se k příbuzným do Kyjeva, hned v létě 2022.
Domy kolem byly opuštěné a vydrancované. Proč přišel otec , se 3 dětmi, do ČR?
Manželku, mu v Kyhevě, při věšení prádla, zastřelili , cituji: „Zelenského banderovci“… PROČ? Protože jeho žena, Ukrajinka mluvila rusky (30% Ukrajinců, neumí, nemluví ukrajinsky). Mladý vdovec sebral děti a odjel do bezpečí, ČR. 6ije zde a pracuje 3 roky.

Avatar uživatele
CalmPoint

@da ny A co jste tím chtěla říct? Nikdo přeci netvrdí, že všichni Ukrajinci jsou dokonalí a mírumilovní lidé, to snad neplatí u žádného národa. To ale přeci dle mého názoru neobhajuje ruský válečný vpád na území suverénního státu. Vy si myslíte něco jiného, nebo co mělo být cílem onoho příspěvku?

Avatar uživatele
da ny

@CalmPoint
Ještě maličkost:
„Stepan Bandera se nikdy nestal hrdinou pro Doněckou lidovou republiku (DLR) a Luhanskou lidovou republiku (LLR).
Naopak, ideologie DLR a LLR je od jejich vzniku v roce 2014 pevně postavena na antifašismu, sovětské nostalgii a odmítání ukrajinského nacionalizmu, přičemž Bandera je v těchto regionech vykreslován jako zrádce a nacistický kolaborant.ů
V rámci Ukrajiny, měly tyto oblasti soudně uznanou výjimku. Nemuseli Banderu uznávat, jako národního hrdinu.
Tuto "vymoženost“, jim Kyjev (soudně) zrušil. To už byla práce Zelenského.....
A proč nařizovat, jediný úřední/školní jazyk, v zemi, s takovou historií. Je několik zemí, kde jsou vedle sebe, v pohodě 2 – 3 úřední jazyky.
Na ty jejich neshody, doplácí celý svět (Evropa).
Neschvaluji Putinovo chování (v roce 2014, u Krymu, byl tichý souhlas, hlavně USA). Ale dostal do ruky „důvod“…

Avatar uživatele
da ny

@CalmPoint
Když se kácí les, vždy létají třísky.
Jde o to, že málokdo v ČR, měl od počátku objektivní informace a dodnes nemá.
Ten konflikt (válka) je zbytečná. Kdyby do toho nevstoupily i jiné zájmy (mocenské).
Zelenského práce a podpis:
„Dnešní Ukrajina mimo jiné Zákonem o vzdělávání č. 2145-VIII z roku 2017 dané zákazy menšinových škol nejen ruskojazyčných, ale například i mnohých maďarskojazyčných (což je jeden ze zdrojů nevůle mezi Zelenského Ukrajinou a Orbánovým Maďarskem). Zákon o odsouzení a zákazu propagace ruské imperiální politiky na Ukrajině a dekolonizaci toponymie č. 3005-IX umožňuje škrtání ve školních osnovách a vyučování nejen o osobnostech ruské národnosti globálně, ale i o Rusech, kteří se zasloužili o Ukrajinu, ba i o ukrajinských vlastencích, kteří tvořili v ruštině nebo v Rusku (přičemž explicitně nejmenuje konkrétní osobnosti dějin, jen dává k dispozici rámec pro aktivitu občanů a úřadů tyto vyřazovat, což bylo hojně využíváno). Tytéž zákazy se týkají knihoven, kin, televizí a dalších kulturních podniků, které procházejí rozsáhlou čistkou národnostně, jazykově a politicky nepohodlných jmen.“

Avatar uživatele
zjentek

@CalmPoint , cílem je abys pochopil, že mezi tebou a Rusem a Ukrajincem v zásadě není rozdílu, žádného rozdílu, všechno stejná pakáž, stejný plebs, stejná naturela, stejní lidé.

Avatar uživatele
da ny

@CalmPoint
Ano, věci jsou někdy jinak, než se zdají být…
Od samého počátku (2022) mne mrzelo, že Mainstream ve věci války na Ukrajině neinformuje objektivně. v rámci objektivity potřeba vidět celý obraz konfliktu a jeho počátku. V rámci objektivity potřeba vidět celý obraz konfliktu a jeho počátku. Dělal z Ukrajiny výhradně jen oběť, Čtyřletá válka trvá 12 let a začala poněkud jinak.
Mezinárodně uznávaná encyklopedie: „Po demonstracích tzv. Euromajdanu (od listopadu 2013), který proti ústavě Ukrajiny, v níž je ukotvena neutralita země, žádal zapojení země do struktur NATO a EU, byl v únoru 2014 svržen demokraticky zvolený ukrajinský prezident Janukovyč, který proti západnímu směřování razil finlandizaci země (tj. její oportunní ekonomicko-mocenskou orientaci jak na západ, tak i na východ) a prosazoval rovnováhu zájmů mezi ukrajinskojazyčným západem a ruskojazyčným východem země.“
„Už předtím, v únoru 2014, se kyjevský parlament pokusil zrušit zákon 5029-VI O zásadách státní jazykové politiky, známý jako Kivalov-Kolesničenko, který přiznával ruštině status regionálního jazyka v oblastech, kde ji používalo alespoň 10 % obyvatel a víc. Zrušení zákona neprošlo podpisem prezidenta, zrušen byl v roce 2018 Ústavním soudem. V dubnu 2014 na Donbase (regionu na východě Ukrajiny, kde tehdy žilo 39 procent lidí hlásících se k ruské národnosti a 75 procent k mateřskému ruskému jazyku) **vznikly separatistická Doněcká a Luhanská republika a v srpnu téhož roku se mezi Kyjevem a těmito republikami rozhořela válka, během níž za více než 7 let do vpádu ruských vojsk v únoru 2022 prožil ruskojazyčný východ Ukrajiny 1225 bombardování s 3106 civilními obětmi! **(údaje Komisariátu pro lidská práva OSN).“

Avatar uživatele
Pepa25

@da ny Ne, věci nejsou jinak, až se zdají. Co se na Ukrajině dělo a děje je naopak docela jasné. CalmPoint docela logicky se zeptal, co usuzujete z jednoho příběhu z druhé ruky.
Samozřejmě, že válka netrvá 4 roky, ale daleko delší domu, už od r. 2014. Také mě mrzí. že citujete bez označení:
Celý váš text je převzat odsud: https://www.kraj­skelisty.cz/kra­lovehradecky-kraj/34673-mainstream-ve-veci-ukrajinske-valky-neinformuje-objektivne-svet-tomase-koloce.htm
Ten text, na který na „mezinárodně uznávaná encyklopedii“ (prostě Wikipedii, ale to se nesmí v dezokruzích napsat, protože Wikipedie je špatná, jen někdy dobrá – třeba v tomto případě), už tam samozřejmě jako jednostranný není, jak se můžete přesvědčit.

Příčiny a začátek války jsou jasné a popsané právě na té Wikipedii:
„Konflikt propukl v reakci na ukrajinské události, které vedly k sesazení proruských představitelů země a jsou známy pod označením Euromajdan. Rusko vojensky ovládlo ukrajinský poloostrov Krym a na základě uspořádaného referenda jej anektovalo. Současně také propukla válka na východní Ukrajině, kde proruští separatisté vyhlásili samostatnou Doněckou a Luhanskou lidovou republiku a která se proměnila ve vleklý konflikt. Rusko účast v obou případech popíralo.“
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Rusko-ukrajinsk%C3%A1_v%C­3%A1lka

Nový příspěvek