Co když ten žák, nebo podřízený nemá nutkavou potřebu mít poslední slovo, ale chce pouze říct, co potřebuje? Je v tom pak rozdíl?
Jak by měl reagovat žák, či podřízený v této situaci?
Mně např. napadla tato fráze:
Je moje fráze projevem asertivního chování?
Zajímavá 0 před 1390 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to relativní. Mít poslední slovo není myšleno doslova, ale jakési upozornění – můžete respektovat, co jsem řekl a dále o tom nediskutovat? Asertivní jednání lze použít v určitých případech, ale u autority z logiky věci je lepší přistoupit k respektu a s rozvahou.
A propos – hlavní slovo má právě autorita, neboť je zodpovědný za průběh hodiny.
0 Nominace Nahlásit |
To je asi rozdílný situace od situace.
Někdo se prostě nedokáže smířit s tím, co je mu řečeno a bude remcat a remcat
Tady je potřeba podotknout, že ta autorita (učitel/vedoucí/nadřízenej) má vždycky pravdu – i když ji nemá.
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Snaha mít za každou cenu vždy poslední slovo je jednoduše známkou přerostlého ega. Neochota dotyčného žáka přiznat jakoukoliv vlastní chybu je násobně vyšší než jeho ochota vstřebat stanovisko někoho jiného, pochopit jej a třeba se jím i poučit. Těžko to ale zobecňovat, tvůj výklad té situace nejspíš bude velmi odlišný od toho jak se to skutečně odehrálo, jen nám tu nasazuješ klapky na oči a vnucuješ vlastně jen svůj pohled. Z toho se nedá nic smysluplného odvodit 🙂
Upravil/a: anonym
0
před 1388 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5282 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2523 | |
quentos | 1796 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1341 | |
led | 1300 | |
aliendrone | 1103 | |
zjentek | 1013 | |
Kelt | 970 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |