Avatar uživatele
Rokio

Co to přesně znamená společenská významnost?

Neznamená to, kolik toho člověk společnosti přináší nebo se společenská významnost rovná postavení člověka?

Já mám například docela slušné postavení (jsem student, bloger a investor a bývalý asistent vedoucího kvality a bývalý skladník = střední třída), ale společnosti více beru než dávám (beru poměrně vysoký důchod od státu, neplatím daně za obchodování se zlatem a jako investor platím nízké daně).

Zajímavá 0 před 2831 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

To je relativní pojem. Pro někoho jsou významné dotace a pro jiného dobročinná činnost. Někdo adopotuje děti a jiný daruje velké čáastky na výzkum, či do zdravotníctví, na postižene lidi, či stále nevyléčitelné choroby. Obecně se ten kdo chce mít nějakou společenskou významnost dá nazvat filantropem.

Filantropie (z řec. filein, milovat a anthrópos, člověk – láska k člověku), nebo lidumilnost znamená humanisticky motivovanou dobročinnost, dávání peněz, zboží, času nebo úsilí pro podporu obecně prospěšného účelu, zpravidla v delším časovém horizontu a s jasně definovanými cíli. V obecnější poloze lze filantropii pojmout jako jakýkoli altruistický počin, který směřuje k podpoře dobra nebo zlepšování kvality života. Člověk, známý svými filantropickými počiny, se někdy nazývá filantrop (lidumil).

Filantrop je člověk, který se angažuje ve filantropii, neboli někdo, kdo daruje čas, peníze a jiné hmotné statky na charitativní účely. Tento termín může být aplikován na kteréhokoliv dobrovolníka nebo dárce. Označují se jím často dárci velkých sum peněz nebo lidé, kteří mají významný vliv na zlepšování obecné kvality života díky svému dobrovolnictví.

https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Filantropie

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Společensky významná osobnost je v dnešní době chápána jako osobnost, všeobecně známá, a významná ve společnosti. Ať už se jedná o význam lokální, či celostátní.

0 Nominace Nahlásit