Avatar uživatele
Alesh

Co se může stát, pokud nedodržím postup zapojení kabelů při startování auta přes kabely?

V návodu jsem vyčetl, že se ty kabely mají zapojit v pořadí: + na vybitém, + na nabitém, – na nabitém, kostra vybitého. Rozpojení po nastartování zase opačně.

Samozřejmě je jasné, že té baterce by nedělalo dobře, kdyby někdo spojil + a -, to je jasné, ale co hrozí, pokud dojde k přehození postupu, tedy kabely budou zapojeny správně, pouze v jiném pořadí?

Tak jsem si to myslel teda dobře, ale to jde o pořadí + a -, ale proč ještě pořadí, že nejdřív vybité, proč není jedno, že začnu třeba nabitým +, pak vybitý + a u toho – zas nejdřív nabité a pak až vybité.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Alesh

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? mosoj před 2961 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Odpoveď byla označena jako užitečná

Tak ono to může být i opačně. Záleží jaký pól je u auta ukostřen !!!!
Zásadou je nebýt v kontaktu s bateriemi, neboť v okamžiku uzavření okruhu může dojít k roztržení té které baterie. Proto je doporučována manipulace s kabely tak aby jsi nebyl při uzavření elektrického okruhu u baterie ! Na nějaké jiné rány zapoměň, je to bezvýznamný nesmysl.

  1. Zapojíš kabel na + pól vybité baterie – obvod není uzavřen !
  2. Připojíš druhý konec kabelu na + pól nabité baterie – obvod není uzavřen !
  3. Připojíš kabel na – pól nabité baterie – stále není okruh uzavřen !
  4. Připojíš kabel na – pól auta s vybitou baterkou, ale nikoliv přímo na baterii ale někde na kostru !!!!!! – tímto uzavíráš okruh baterka – baterka a nejsi v kontaktu s žádnou baterkou pro případ roztržení některé baterie ( proto někde na kostru).

No a při odpojování začínáš zase od konce ( odpojíš nejdříve kabel z kostry auta), čímž opět v první řadě rozpojíš uzavřený okruh. Další manipulace s kabely již potom opět probíhá na rozpojeném okruhu.

Musíš si ale uvědomit, že některá auta mají + pól na kostře a některá mínus pól !!!

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Alesh Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
anonym

jde o to, že pokud nejdřív ukostříš, tak pak můžeš brnknout plusem o kostru a může dojít ke zkratu.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Quimby

K doplnění: Protože když zapojíš nabité plus nebo mínus a druhým koncem se něčeho vodivého dotkneš, tak to něco může dostat ránu.No a pokud se toho drží člověk, tak dostane ránu taky. Pokud teda první zapojíš vybité, tak to ránu ničemu nedá ikdyž si tím chytíš třeba prst(ale nezkoušej radši)a pak to zapojíš do nabitého a už s tím nehejbeš.
Prostě zásada je nehýbat s věcmi ani dráty pod proudem, ani když je připojení jen z jednoho pólu.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
arachis

Velice rychle jste otázku uzamkli a já bych měla ještě dotaz. Poznám baterku, poznám čudle s poly, ale nechápu, kde v autě se nachází ona mínus kostra??? Odpoví ještě někdo ženské bez blbých poznámek? Děkuji.

před 2961 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Dá se to odkoukat u baterie. Jeden pól je vždy ukostřen a přišroubování na kostru je vidět. Bývá to hned blízko baterie.
Nebo nejlépe a nejjistěji proměřením multimetrem. Při měření napětí multimetr ukáže kde je který pól.
Znovu upozorňuji některá auta mají na kostře +, některá -.

před 2961 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Jo špatně jsem to přečetl. Kdekoliv na autě , nejlépe na nenalakované součástce. U motoru je to sice nejjistější ale ta bezpečnost, kvůli které se to dělá vezme za své.

před 2961 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

prakticky jakákoli kovová část karoserie či motoru. Jisté to máte na motoru poblíž místa kde je k němu připojen kabelem minus pól baterie.

před 2961 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek