Avatar uživatele
Wang

Chyba na stránkách e-shopu. Musím zrušit objednávku nebo se stačí jen omluvit?

Chyba se stala na naší straně. Na našem e-shopu byla chybně zadána cena zboží (překlepem vypadla číslice a cena byla výrazně nižší, cca pětinová!). Zákazník naše zboží za tu nízkou cenu objednal, automat mu poslal automatické potvrzení objednávky. Omluvili jsme se mu za chybu. Je to tak v pořádku? Nemůže si odeslání zboží ještě nějak nárokovat?

V obchodních podmínkách totiž máme:

Zrušení objednávky ze strany prodávajícího:

Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její části v případech kdy:

  • kupující zadal v objednávce neúplné údaje nebo údaje neodpovídající skutečnosti
  • objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává
  • změnila se výrazným způsobem cena
  • bez udání důvodu

Zákazník neplatil předem.
Díky za odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Pájo před 4006 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Budete ale porušovat zákony. Neboli co je napsáno v zákoně tak obchodními podmínky to prostě nepřepíšete. Pokud si zákazník objedná zboží a bude jej požadovat budete nucen jej vydat za sníženou cenu. Pokud samozřejmě jej zrušíte s důvodem chybná cena, není problém na Vás podat trestní oznámení v případě Vás zažalovat. Ale to jako podnikatel by jste měl vědět.

Takto je to například v Tescu, jednou jsem nakupoval a na cedulce byla jiná cena než na EAN kódu. Šel jsem za paní manažerkou a ona se omluvila a vyplatila jej mi to.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
pl4toon

Ano je to tak jak píše I564. Pokud si zákazník objednal zboží za cenu, která byla v době objednávky vystavena jako kupní cena, tak za tu cenu mu to musíte prodat. U soudu to zákazník každopádně vyhraje, je k tomu už i právní precendens. Myslím, že i nějací reportéři z ČT o tom natočili reportáž, už nevím v jakém pořadu.
Musíte si vystavené ceny prostě hlídat. Jestli zákazník bude trvat na dokončení započatého obchodu, tak prostě máte smůlu.
JIná situace by byla kdyby to byl rozumnej člověk a šlo se s ním dohodnout. Nabídněte mu kompenzaci, např. v podobě nějakého dárku, nebo cenového plánu (slevy).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Dochy

Není to až tak jednoznačné. Před vánoci se to stalo v CzechCompu, bylo kolem toho docela haló. Podle mně by vám to mělo projít. Vybírám:

Chápeme radost, se kterou lidé televizi za 321 Kč objevili, ale ze zákona platí, že k uzavření závazné smlouvy je třeba souhlasných projevů skutečné vůle, která je prosta omylu na obou stranách. Pokud se tedy jedná o zjevně nesmyslnou cenu (321 Kč oproti 15 979 Kč), kupní smlouva není platná. Naše tvrzení se opírá také o názor Sdružení obrany spotřebitelů,“

Další názory v článku…

Zdroj: http://www.lu­pa.cz/clanky/te­levize-za-321-kc-musi-vam-e-shop-prodat-zbozi-i-kdyz-se-fatalne-spletl-v-cene/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

V případě, že proběhlo z vaší strany potvrzení objednávky, tak samozřejmě ano.

Navíc toto :
„kupující zadal v objednávce neúplné údaje nebo údaje neodpovídající skutečnosti“ je pěkná píčovina, neb cenu nevyplňuje kupující, ale prodávající.

Amatérismu zdar!

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek