annas

Cestujete rádi vlakem?

Dne 1. srpna 1832 byla zprovozněna první koněspřežka z Českých Budějovic do Lince.
Tato trať z Českých Budějovic do Lince byla první nejdelší transkontinentální železnicí a první železnicí na evropské pevnině. Stala se tak v podstatě základem celoevropské železniční sítě a město České Budějovice tak lze považovat za kolébku evropských kontinentálních železnic.
Od roku 1971 je česká část Koněspřežné železnice České Budějovice – Linec prohlášena za národní kulturní památku.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 8Pro koho je otázka zajímavá? anonym, Jahoda, vagra, rynek878, kapka, iceT, anonym, gagaga před 5010 dny Sledovat Nahlásit

Nejlepší odpověď
rynek878

Jako kluk jsem se strašně těšil na prázdniny,protože jsem jezdíval vlakem k babičce,byl to pro mne vždy velký svátek.Poslední léta,spíš desetiletí jsem vlakem nejel.Je to asi z důvodu,že dnes každý vlastníme nějaký ten automobil.

Další odpovědi
ten který je

Cestuji rád.Takový posázavský pacifik,to nemá chybu!

quentos

cestování vlakem miluju, dokonce natolik, že si občas udělám „zdravotní procházku“ na nádraží, jen tak „pokoukat na vláčky“ ;{)> takže onu historii, která je součástí otázky, už jsem si dávno vyzvěděl. Jsem vlastníkem in-karty a jako neřidič prakticky ničím jiným nejezdím (autobus páchne, je drahý a dělá se v něm blbě od žaludku). Jednou do měsíce si vlakem zacestuju do kdejakých končin ČR na kvalifikační turnaje ve scrabblu – naposledy to bylo do Pardubic – , díky nim už jsem prošmejdil kdeco… ani nemluvě o tom, kdeže bude letos mistrovství, na nějž postup už mám letos prakticky jistý.

vagra

Vlakem se jezdilo všude.Já jsem jezdil vlakem do školy, na rande a později i do práce.
Jízdy vlakem v dřevěných vagonech tažených parní lokomotivou, měly své kouzlo a pro mě, jsou nezapomenutelné.
Představte si:Je tma.Všude je ticho.V měsíčním svitu se zimní zasněženou krajinou řítí vlak.Z parní lokomotivy srší oblaka jisker.Jen kola rytmicky drncají a ruší ticho ve vagonu.V jejich rytmu se pohybují i podřimující cestující…jako z filmu pro pamětníky,že?
Žádný film-holá skutečnost.
Bylo pět hodin ráno a jeli jsme do práce.:)

martina1

Dobré ráno.Já na vlak vzpomínám v dobrém i zlém.Cesta je pohodlná a mohla jsem se ve vlaku učit.Celé čtyři roky jsem jezdila na zdrávku.Ty horší vzpomínky jsou na čekání.Když byly mrazy a ve Staré Pace v čekárně netopili,nebo byla dokonce zavřená.V mrazech nabraly vlaky hodinová spoždění a dvě hodiny v –10 jsou sakra hodně dlouhé.Teď se těším,že zase začneme výletit s dětmi,jinak vlak nevyužiju,protože k nám koleje nevedou a stejně musíme na nádraží autem,takže dál pokračujeme tím.

kapka

Tomu který je děkuji za ten posázavský pacifik, to je prostě nádherná trať.
Cestování vlakem mám ráda, něco jsme se s ním najezdili na vandry. Pěkné je i udělat dětem výlet vláčkem, prostě jen tak, hlavně vybrat trať, kde je hodně tunelů. Nebo hezký výlet je třeba také z Liberce do Žitavy moderním německým vlakem a pak pokračovat parním do Oybinu.
A ještě se musím pochlubit, když už je řeč o vlacích, že jsem kdysi absolvovala i hoooodně dlouhý výlet transsibiřskou magistrálou, několik dní v kuse ve vlaku je taky docela zajímavý zážitek.

anonym

raději autem, a ještě raději v jedné stopě 🙂 … někdo by řekl „vlaky už nejsou co bývaly“, problém ale je spíš v tom že ty vlaky jsou už padesat let přesně takové, jezdit českými drahami není žádná slast, v praze to nepoznáte protože tam si ČD zakládá na prestiži kvuli dotacim ze statni kasy a elefanty nasazuje i na trasy praha – prčice, ale jeďtě třeba z olomouce do brna, do zlína a teprve poznáte ten „lesk a BÍDU českých drah“ nemám chuť za takovou „službu“ platit, snad až se jednou na dráhu dostane konkurence Student Agency a podobně … tak se to zase zlepší.

Bunnik

Taky miluju jízdu vlakem. Jezdím vlakem na kolej a zpět, protože je to mnohem příjemnější dopravování než autobus – jezdí mnohem častěji, nebývá tam tolik narváno, můžu mít zavadla při ruce a nepřiplácím za ně, můžu si číst/učit se a nedělá se mi špatně (narozdíl od auta nebo autobusu) a mám ráda, když jedeme s přítelem a on mi spí na rameni :)

anonym

Jak neujedu alespoň 50 km,mám zkažený den.

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.