Avatar uživatele
Pavel1212

Ceny v Kauflandu – leták vs. realita

Nedávno jsem si řekl, že zajdu nakoupit do Kauflandu. Vzal jsem si tedy lístek, kde jsem měl poznačené různé zboží z letáku i s aktuálními cenami, jenže když jsem přišel do samotného řetězce, tak jsem si všiml, že u každého toho výrobku byla sice sleva, ale ve skutečnosti cena byla navýšena o korunu nebo dvě oproti slibované ceně ve slevě. Jedná se o nějaký nový marketingový trik? Je to zákonné takhle veřejně mást lidi? Stalo se vám taky něco takového?
Doplňuji:
Tedy například: původně 30 Kč, dle letáku nyní za 19 Kč, ve skutečnosti 21 Kč

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4009 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Už 21 let platí právě pro podobné případy Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. – viz zdroj:
Jedná se o klamavou reklamu a výmluvy prodejce jej nezbavují odpovědnosti, za jakékoliv rozdíly v cenách deklarovaných a skutečných prodejních sází ČOI nemilosrdně pokuty.
Doporučuji se hlasitě ozvat s poukazem na podezření z podvodného jednání a trvat na dopacení rozdílu. Občas prodavačka řekne, že je to náhodný a ojedinělý omyl, já vždy opáčím, že náhoda by byla 50:50, ale jestliže po 20 let je omyl VŽDY v neprospěch zákazníka, pak to nemá s náhodou nic společného a je to jednoznačně úmyslný záměr. Někdy sice zkoušejí kličkovat, ale při zmínce o negativní reklamě a medializaci, zatím pokaždě ustoupili ze strachu před ostudou.
Díky portálu Potraviny na pranýři se zveřejňuje, že nekalé praktiky používají prodejní řetězce zcela běžně a spoléhají na pasivitu zákazníků.
Takže když už se nějaký aktivní ozve, raději to ututlají, protože drobný doplatek je zlomkem hrozící pokuty.
V Německu a Rakousku si tytéž nešvary nedovolí, pokud si to i u nás také nechceme nechat líbit, nesmíme se bát razantně se bránit a nebýt, jako tupé ovce, za něž českou klientelu (jež preferuje nízké ceny na úkor kvality) považují.

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/spotrebi­tel/

3 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym, beer, www Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Deli

Zřejmě marketingový trik.
Na letáku bude někde napsáno něco jako „za tiskové chyby neručíme“ a když se v obchodu ozveš, že má být cena jiná, svedou to na chybu tisku.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
NemamSlov

jj stalo sa mi to ale na slovensku a s eurami…dokonca som sa stretol s tym ze ukazovali ze akcia za 50centov, prisiel som ku pokladni a platil som euro, ked som sa druhy krat vratil zase tam bolo za 50centov a tam drobnymi pismenami ze pri kupe 6 ks, vsetko je marketingovy tah, predsa vecsina ludi si povie ze hore dole 1,2 koruny, ale podla mna je to zbytocne zavadzanie kupujuceho :)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Nakupování