Avatar uživatele
HokTar

běh na 1500 m

Zdravim, potřeboval bych poradit. Zhruba za 2 měsíce delam přijímačky na VS a je tam běh na 1500 m, je třeba tuto vzdálenost zaběhnout alespon pod 7 minut (nejlépe pod 6 minut). Chci se zeptat, jak se na to má trénovat. Jsem začátečník, nikdy jsem takhle neběhal. Fyzička téměř žádná. Je lepší například ze začátku běhat pomalu a delsi vzdálenosti a postupně zkracovat vzdálenost a zvyšovat rychlost? Dekuju moc za odpovědi..

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? marci1, Tizh19 před 3684 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

1500 m za 7 minut zaběhne ´každý´ – vycházím ze svých výsledků, nikdy jsem nebyl ´běžec!´…
Nestresuj se…
Ale pokud chceš trénovat, zjisti si svou schopnost vytrvalosti, míle je vytrvalost,ne sprint… A pomalu zrychluj – tak, abys ´stačil´ s dechem…
😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
bolak

https://www.y­outube.com/wat­ch?v=ioNctElza­as

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
marci1

Samozřejmě nejlépe začít běhat pomalu, střídat to s „indiánským během“. Běhej na měkkém povrchu, ne na betoně a ve vhodných botách.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Lamalam

Navštiv nějaký atletický oddíl, určitě rádi poradí. Ale za 7 min bych to uběhla i já.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Jinak se běhají krátké tratě do 400 m, to je sprint, a jinak dlouhé tratě, nad 3 km, to je vytrvalostní běh. Začni pomalým vyklusáváním a prokládej to chůzí, když nebudeš moci. a snaž se udržet co nejdelší dobu běhu. Můžeš také zkoušet sprint a zbytek dojít a střídat, ale to je náročnější. 1500 m, to jsou 4 kola na stadioně, tak si choď , pokud můžeš trénovat. Nejlepší je začít chůzí , kombinovat to s klusem, prodlužovat domu klusu. Hlavní věc je to nepřehnat, být rozcvičený atd. Veď si deník , měř si čas , občas si změř celou vzdálenost 1500 m, a jednou týdně si změř teoreticky maximální výkon – například uběhneš sprintem 100 m, takže pokud bys vydržel tímto tempem běžet celou trasu, měl bys určitý čas. Bude dobré, když s tebou bude někdo chodit, ať neběháš sám. Záleží na správné obuvi, povrchu.
Sleduj si dech a tepovou frekvenci. A nechtěj ze sebe dostat hned ze začátku maximum, organizmus se musí přizpůsobit. Pokud si budeš zapisovat výsledky, což bys měl, pak se nediv, že se nebudeš pořád zlepšovat, ale výkony se budou střídat. Můžeš si dát i zátěž na nohy a trénovat s tím.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Nosco

Já to uběhnu něco okolo 4,30, 2 měsíce je na natrénování tak akorát. chodit běhat obden, indiánský běh, správně dýchat, pod 7 to dáš určitě, pod šest také… hlavní je trénovat, nejdřív pomalu, s delšími přestávkami, pomalý běh – rychlá chůze, a chůzi a odpočívání se snaž postupně zkracovat. Hlavně nezapomeň na to, že to nemusíš celé uběhnout v kuse. Někdy je lepší spíš přejít do rychlejšího kroku, než s vypětím sil ještě chvíli běžet, a po 100 metrech se úplně zastavit. Hodně štěstí.
Doplňuji:
vlastně 1 měsíc.

Upravil/a: Nosco

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek