Avatar uživatele
meghy

2 VŠ x 2 obory x Přestup x Zápisné x Dálkové studium x Práce

Chtela bych se zeptat,jak byste resili situaci: Jsem v 1.rocniku na denním studiu na jedne VŠ a zaroven mam dalkove studium na druhé VŠ. Tim,ze se ma zavest zapisne a poplatky pro ty, kteří studuji vice VŠ, budu nucena ukoncit denní studium na jedne VŠ ukončit. Nemam sanci zaplatit ty desetitice, které budou muset platit ti, kteří studuji vice VŠ. Musim ukoncit denní studium, jelikož dalkove me stoji méně penez nez to denni a při nutnosti platit zapisne musim snizit vydaje na co nejmenší castky (dalkove mam jednou za tyden,a škola je blize,tim padem usetrim na výdajích spojenych s ubytovanim,jíz­dným..). Když budu tedy studovat pouze dalkove,je problem v tom,ze mam pouze maturitu na gymplu.Nebudu mit uz status studenta při dálkovém studiu a jelikož na skolu chodim jednou za tyden, nevim jak byste to resili. Za 1. me napada hledat praci,udelat si nejake kurzy,zaregistrovat se na Urad prace,ale myslim,ze s gymplem je hodne miziva nadeje najit nejakou lepsi praci při dálkovém studiu :/ Za 2. jsem uvazovala nad tim,když dodělám ted zkousky na dennim studiu v tomto roce,snazila bych se najit na skole kde mam dalkove studium obor co nejvice podobny tomu kde mam nyní denní studium. Tim padem bych mela 2 ruzne obory(dalkove +denní) ale na stejne skole. Ale nevim,zda je mozne prejit do druhaku,protože s jednim neuspesnym studiem(1rok) uz musim dostudovat presne za 3 roky bc. Co se vam zda lepsi – hledat si praci když byste měli stredni skolu bez zamereni nebo zkusit k dálkovému denní studium na stejne vš? Pokud student studuje 2 vš, mají se zavest poplatky ve vysi min. 20 tisíc , ale pokud studuji jednu VŠ a na ni 2 obory,tak zatím není jasno jaky bude ten poplatek. Je mi lito ze jsem rok studovala na dennim narocnem studiu a musim to vzdat,tak bych to chtela aplikovat pripadne do jineho oboru,aby mi to k necemu bylo… ale nevim jaka je sance zrealizovat nejaky plan, když s gymplem je to o hubu vůbec najit praci :/
Kam bych se mela obratit a na jake kontakty napsat,abych vedela jak to je s temi poplatky a zápisným na 1 Vysoke skole vs. v pripade 2 oboru na stejne VŠ? Jestli student bude muset platit jen jednou skole, na které studuje, nebo za každý obor(i na stejne skole), – když v pripade 2 vš se plati desetitice…to by me zajimalo..
A pokud jsem to pochopila dobře,tak student bude muset platit zapisne na sve skole bez ohledu na formu studia?
Zde jeden ze zdroju: http://zpravy­.ihned.cz/c1-55256450-necas-chce-zavest-zapisne-na-univerzitach-studovat-dve-skoly-by-vyslo-na-desetitisice
Děkuji za rady

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Berušinka před 4366 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lucijej

Zkusit to dal s dennim studiem - pujcit si penize na zapisne,zkusit vyuzit socialni ulevy,studovat jiny obor na stejne skole kde studuji dalkove (kvuli statusu studenta)

Teď babo raď. Práce se v dnešní době shání těžko a obzvlášť dohromady se studiem. A teď ohledně poplatků stejně nikdo nic jistě neví. Co jsem slyšela, tak se má platit za každý obor a je jedno, jestli to bude stejné VŠ nebo na jiné, takže jestli to je finančně neúsnosné, tak bych pustila dálkové studium a zůstala bych na denním oboru, který už mám rozstudovaný. Anebo zatím jeden z nich přerušit a až by se vědělo, jak to s těmi poplatky bude, tak bych se rozhodla, jestli v něm budu pokračovat nebo ho ukončit.
Ale myslím si, že to stejně ještě nestihnou zavést hned od příštího školního roku, ale čert ví.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mapel

Zkusit to dal s dennim studiem - pujcit si penize na zapisne,zkusit vyuzit socialni ulevy,studovat jiny obor na stejne skole kde studuji dalkove (kvuli statusu studenta)

Doplňuji:
Mám to štěstí, že už nemusím řešit tyto problémy a jde to okolo mě. Držím ti palce, aby jsi to vše dobře zvládla a správně se rozhodla. V této době nejistotě, kdy se názory vlády mění každý měsíc je každá rada drahá a chce to prostě risknout a zvolit jeden způsob. Sama musíš vědět co v tobě je a co zvládneš.

Upravil/a: Mapel

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
studentn

Udelat nejake kurzy a najit si praci i bez stredni skoly se zamerenim

Zapisne budes platit 2× urcite. Je to jedno na jake skole studujes, jestli studujes jinej obor nebo ne. To mas 2studia a nezalezi jestli jedno studujes v Praze a druhy v Brne. Za 2obory si sahnes pekne hluboko do kapsy. Ono kdyz se bude platit to skolne tak si myslim ze to bude pro tebe problemove jej utahnout. Nejhorsi je, ze ty pak jedno studium prerusis a budes platit skolne+za prekrocene roky studia. Oni chcou zavest to, kdyz ted mas na studium bakalare 4roky tak uz maji byt jenom 3roky a pak to platis :) Urcite nestuduj 2skoly pokud na to nemas, vyber si jednu skolu , ktera je pro tebe lepsi a venuj se ji. Dalkove skoly nejsou nic moc, urcite kdybych byla na tvem miste tak si necham to denni studium. Jestli na to nemas, urcite prerus to dalekove nebo si jeste pekne poplatis.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
meghy

Kdybych aspon vedela, jestli zapisne budou platit jen studenti kteri se hlasi na VŠ nebo i soucasni. Na vš jsem se hlasila za jistych podminek prijimaciho rizeni kde nebyla zadna zminka o zapisnem (pred rokem). Musim jednat hned, protoze nez se rozhodne, pak bude pozde ukoncit, protoze mi nabehne dalsi semestr neuspesneho studia na jedne vš. Musim to tedy doresit do konce tohoto akademickeho roku…Dalkove studium je mene nakladne nez prezencni, proto musim ukoncit prezencni, nejsou penize na studium plus jeste na zapisne, mam 3 sourozence a zijeme od vyplaty k vyplate..

před 4366 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Vzdělání a práce