Zeptal/a se – 14.březen 14:45
Nakupování – Obchodní centra
Dnes jsem si ve věhlasném supermaketu Albert vybral docela drahou
bonboniéru a při placení požádal o její dárkové zabalení. K mému
překvapení toto přání u všech aktivních pokladních vyvolalo zděšení.
Byl jsem požádán o strpení a pochopení, že na prodejně je pouze několik
jedinců, kteří balení v přijatelné podobě ovládají. Nakonec sice vše
dobře dopadlo, byť k tomu dotyčná „umělkyně“ potřebovala téměř
dvacet minut.
Samozřejmě jsem za splnění svého požadavku slušně poděkoval, ale
neodpustil si poznámku, že příčinou této, pro obě straně poněkud
trapné události je skutečnost, že zmíněné megaprodejny neposkytují
služby váženému zákazníkovi, nýbrž masám. Jaké jsou vaše zkušenosti
s těmito „chrámy spotřeby“ a hlavně, umíte poradit jak prosadit, aby
alespoň někde byl zákazník pánem vítaným mezi dveřmi třebas i hezkým
oslovením a podáním ruky? Možná tomu nebudete věřit, ale já
to zažil.
Zeptal/a se – 14.březen 15:52
Nakupování – Obchodní centra
Dnes jsem si ve věhlasném supermaketu Albert vybral docela drahou
bonboniéru a při placení požádal o její dárkové zabalení. K mému
překvapení toto přání u všech aktivních pokladních vyvolalo zděšení.
Byl jsem požádán o strpení a pochopení, že na prodejně je pouze několik
jedinců, kteří balení v přijatelné podobě ovládají. Nakonec sice vše
dobře dopadlo, byť k tomu dotyčná „umělkyně“ potřebovala téměř
dvacet minut.
Samozřejmě jsem za splnění svého požadavku slušně poděkoval, ale
neodpustil si poznámku, že příčinou této, pro obě straně poněkud
trapné události je skutečnost, že zmíněné megaprodejny neposkytují
služby váženému zákazníkovi, nýbrž masám. Jaké jsou vaše zkušenosti
s těmito „chrámy spotřeby“ a hlavně, umíte poradit jak prosadit, aby
alespoň někde byl zákazník pánem vítaným mezi dveřmi třebas i hezkým
oslovením a podáním ruky? Možná tomu nebudete věřit, ale já to
zažil.
Doplňuji:
Takže baghiro a hanulko11, s prominutím přesně vy dva nyní zobrazujete
špalek, na kterém lze za každých okolností štípat dřevo. A přesně to,
tyto velkoprodejny u nás potřebují. Přece i naši zákazníci plní jimi
vyhlášené podmínky a dnes, třeba za vejce platí nemalé ceny dokonce
překračující podmínky tzv. hokynářů. Nedávno jsem si v Kauflandu
„zadupal“ nad skutečností, že určité zboží nabízené ve slevě není
k dispozpozici a ejhle, dali si můj požadavek do seznamu, a sice až po
čtrnácti dnech, ale po telefonickém avizu je za slíbenou cenu dodali.
Domnívám se, že jako zákazníci děláme chybu a velmi si škodíme pokud
umožníme, aby nám monopolně postavení obchodníci, s prominutím vesele a
bez zábran káleli na hlavu.