Zeptal/a se – 2.květen 23:24
Auta a doprava – Automobily
V našich zemích je běžné potkat kamion s návěsem, který má dvě nebo tři nápravy, některé zdvihací. Chápu to tak, že víc náprav lépe rozloží hmotnost naloženého návěstu a naopak jízda se zdviženou nápravou se používá při jízde s prázdným návěsem. Na Ukrajině jsem ale potkával jednonápravové návěsy tažené dvounápravovým tahačem, vozili na tom mimo jiné i velké těžké betonové obrubníky. Proč se vlastně takové návěsy vyrábějí, není tam pak nějaký problém s jejich hmotností při plném naložení? Potkali jste někdy v Čechách český návěs s jednou jedinou zadní nápravou?
Zeptal/a se – 3.květen 0:03
Auta a doprava – Automobily
V našich zemích je běžné potkat kamion s návěsem, který má dvě
nebo tři nápravy, některé zdvihací. Chápu to tak, že víc náprav lépe
rozloží hmotnost naloženého návěstu a naopak jízda se zdviženou
nápravou se používá při jízde s prázdným návěsem. Na Ukrajině jsem
ale potkával jednonápravové návěsy tažené dvounápravovým tahačem,
vozili na tom mimo jiné i velké těžké betonové obrubníky. Proč se
vlastně takové návěsy vyrábějí, není tam pak nějaký problém s jejich
hmotností při plném naložení? Potkali jste někdy v Čechách český
návěs s jednou jedinou zadní nápravou?
Doplňuji:
Pro představu, o čem je řeč: http://m.j.cz/temp/20100629_5601.jpg Foceno na nádraží
ve městě Sarny, severní Ukrajina, červen 2010.