Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 11.květen 10:49

Existuje zákonný nárok na výměnu zboží zakoupeného v kamenném obchodě?

Nakupování – Ostatní nakupování

Modelová situace:

  1. kupuju nějaké oblečení, ale nechce se mi je na místě zkoušet – tedy je zaplatím a až doma zjistím, že jde o nevyhovující velikost. Mohu si nárokovat výměnu tohoto kusu (nenošeného, nepoškozeného) za kus jiný (v jiné velikosti)?
  2. totéž, jako A, ale týkalo by se to spodního prádla
  3. je ´sportovní top´ (nebo jak nazvat tu pružnou neprůhlednou podprsenku) spodním prádlem?
  4. je v některém z bodů odlišná situace u nás a na Slovensku?

___
Můj názor je:

  1. ne
  2. ne (tuplem u spodního prádla)
  3. ano
  4. ne

___
Jedná se mi o to, že mnozí prodejci bezplatnou (a bezproblémovou) výměnu oblečení (i jiného zboží) do určité doby od koupě nabízí – ale domnívám se, že jde pouze o jejich marketingový ´tah´…
😉

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 11.květen 15:46

Existuje zákonný nárok na výměnu zboží zakoupeného v kamenném obchodě?

Nakupování – Ostatní nakupování

Modelová situace:

  1. kupuju nějaké oblečení, ale nechce se mi je na místě zkoušet – tedy je zaplatím a až doma zjistím, že jde o nevyhovující velikost. Mohu si nárokovat výměnu tohoto kusu (nenošeného, nepoškozeného) za kus jiný (v jiné velikosti)?
  2. totéž, jako A, ale týkalo by se to spodního prádla
  3. je ´sportovní top´ (nebo jak nazvat tu pružnou neprůhlednou podprsenku) spodním prádlem?
  4. je v některém z bodů odlišná situace u nás a na Slovensku?

___
Můj názor je:

  1. ne
  2. ne (tuplem u spodního prádla)
  3. ano
  4. ne

___
Jedná se mi o to, že mnozí prodejci bezplatnou (a bezproblémovou) výměnu oblečení (i jiného zboží) do určité doby od koupě nabízí – ale domnívám se, že jde pouze o jejich marketingový ´tah´…
😉
Doplňuji:
Kamarádka se právě nedávno ´potkala´ s tím, že prodejce (resp. prodavač) nebyl ochoten o tomto ani uvažovat – konkrétně v Intersportu v Trenčíně – a konkrétně u sportovní podprsenky.
A byla tím značně překvapena (protože za běžnou považuje ´automatickou´ ochotu nevhodně veliké zboží do měsíce vyměnit) a znechucena (takže daný obchod příště svou návštěvou nepoctí).
😉