Zeptal/a se – 19.listopad 13:40
Aktuality a zábava – Aktuality
Návštěva Škodovky.
Areál Škody auto je větší než Monako. Je zde 20 000 zaměstnanců,
z toho 20% žen. Velmi silné odbory.
Firma má šest manažerů, 1 Čech a 5 Němců. Žijí v Praze.
Zisk jde akcionářům, stát akcie nemá. V ČR zůstávají daně, cca
6 mld.
Výroba 1 mil. aut ročně, tj. 1240 denně. Čistý zisk na jednom autě je
1500 euro (t.j. při 27 Kč/euro 50,220.000 Kč denně!). Škoda auto má
vlastní elektrárnu, přebytek energie vytápí 25000 bytů v Boleslavi a je
to největší zisk továrny.
S Amerikou se neobchoduje, velmi náročná a drahá doprava, spíše Asie,
Afrika, Evropa. Na př. Do Alžíru se vyvezlo 25000 aut a objednány jsou
další. Nevyrábí se na sklad, pouze na objednávku, je tedy velmi náročná
logistika.
Vlastní střední škola, studenti dostávají plat a jsou tak motivováni.
Vlastní ubytovny, první rok se platí 2500 Kč měsíčně, je v tom
dvakrát týdně úklid. Během roku si mohou zaměstnanci obstarat jiné
bydlení nebo zůstat na ubytovně za vyšší nájem. První rok je na rozjezd.
V areálu jsou např. obchody včetně butiku. Plat dělníka je cca 21 tis.
Čistého + 13 plat + odměny.
Příplatky za přesčasy, odpolední a noční směny, nepřetržitý provoz,
svátky, soboty, neděle. Oběd 25 Kč, výběr ze 6 jídel, na každém
středisku je bufet, jídelna, odpočinkový kout s mikrovlnkou. 6 týdnů
dovolené, možnost zapůjčení auta na 1 rok za Kč 2500 ročně, potom je
možno auto odkoupit, nebo si vzít jiné Bezúročné půjčky na byty a
všechno možné, příspěvek na mobil, na lázně/nebo jsou zdarma/. Odměny
k jubileům, věrnostní odměny. Všude absolutní čistota a německá
akurátnost a přísnost. Kariéra: každých 5 let dostane pracovník
přidáno a dostane další týden dovolené, naposled v 35 letech. Pak
přejde do seniorského programu, může požádat o lehčí práci s další
benefity. Kvůli věku se nevyhazuje. Na každém pracovním úseku je
elektronická tabule, která ukazuje tempo práce. Plán 1240 aut vyrobeno
460 tempo x vyrobilo by se 1230 aut je nutno zrychlit. Dále různé
ekonomické údaje, plnění plánu apod. Takže je každý dělník informován
o chodu továrny a vlastní práci. Zlepšováky: každý pracovník může
podat zlepšovací návrh, jednou za rok se návrhy slosují a 5 pracovníků
dostane auto bez ohledu na to, zda je návrh realizován. Vše je nastaveno tak,
aby byl pracovník motivován, informován o své práci a za ni náležitě
odměněn. Dopustí-li se dělník opakovaně třech větších chyb, je
propuštěn. Minuta neplánovaného zastavení výrobní linky stojí
150 Euro.
Zeptal/a se – 19.listopad 19:59
Aktuality a zábava – Aktuality
Návštěva Škodovky.
Areál Škody auto je větší než Monako. Je zde 20 000 zaměstnanců,
z toho 20% žen. Velmi silné odbory.
Firma má šest manažerů, 1 Čech a 5 Němců. Žijí v Praze.
Zisk jde akcionářům, stát akcie nemá. V ČR zůstávají daně, cca
6 mld.
Výroba 1 mil. aut ročně, tj. 1240 denně. Čistý zisk na jednom autě je
1500 euro (t.j. při 27 Kč/euro 50,220.000 Kč denně!). Škoda auto má
vlastní elektrárnu, přebytek energie vytápí 25000 bytů v Boleslavi a je
to největší zisk továrny.
S Amerikou se neobchoduje, velmi náročná a drahá doprava, spíše Asie,
Afrika, Evropa. Na př. Do Alžíru se vyvezlo 25000 aut a objednány jsou
další. Nevyrábí se na sklad, pouze na objednávku, je tedy velmi náročná
logistika.
Vlastní střední škola, studenti dostávají plat a jsou tak motivováni.
Vlastní ubytovny, první rok se platí 2500 Kč měsíčně, je v tom
dvakrát týdně úklid. Během roku si mohou zaměstnanci obstarat jiné
bydlení nebo zůstat na ubytovně za vyšší nájem. První rok je na rozjezd.
V areálu jsou např. obchody včetně butiku. Plat dělníka je cca 21 tis.
Čistého + 13 plat + odměny.
Příplatky za přesčasy, odpolední a noční směny, nepřetržitý provoz,
svátky, soboty, neděle. Oběd 25 Kč, výběr ze 6 jídel, na každém
středisku je bufet, jídelna, odpočinkový kout s mikrovlnkou. 6 týdnů
dovolené, možnost zapůjčení auta na 1 rok za Kč 2500 ročně, potom je
možno auto odkoupit, nebo si vzít jiné Bezúročné půjčky na byty a
všechno možné, příspěvek na mobil, na lázně/nebo jsou zdarma/. Odměny
k jubileům, věrnostní odměny. Všude absolutní čistota a německá
akurátnost a přísnost. Kariéra: každých 5 let dostane pracovník
přidáno a dostane další týden dovolené, naposled v 35 letech. Pak
přejde do seniorského programu, může požádat o lehčí práci s další
benefity. Kvůli věku se nevyhazuje. Na každém pracovním úseku je
elektronická tabule, která ukazuje tempo práce. Plán 1240 aut vyrobeno
460 tempo x vyrobilo by se 1230 aut je nutno zrychlit. Dále různé
ekonomické údaje, plnění plánu apod. Takže je každý dělník informován
o chodu továrny a vlastní práci. Zlepšováky: každý pracovník může
podat zlepšovací návrh, jednou za rok se návrhy slosují a 5 pracovníků
dostane auto bez ohledu na to, zda je návrh realizován. Vše je nastaveno tak,
aby byl pracovník motivován, informován o své práci a za ni náležitě
odměněn. Dopustí-li se dělník opakovaně třech větších chyb, je
propuštěn. Minuta neplánovaného zastavení výrobní linky stojí
150 Euro.
Doplňuji:
Replikou „nechat se vykořisťovat“ jsem se snažil označit místo kde jsou
pro zaměstnance vytvořeny velmi solidní pracovní podmínky a svého
zaměstnavatele by si snad mohli cenit a vážit.
Občas však i z těchto stránek jakoby čišelo, že poctivě pracovat je
přežitek a ti, kteří tak ještě stále činí jsou zesměšňováni.
Hodně jsem cestoval a poznával svět obyčejných lidí. Proto mě těší,
že stejně jako tomu bylo v době mého mládí u nás, i dnes ve světě
existují a prosperují místa, kde lidé možnost poctivě pracovat považují
za dar od bohů a i těžké denní dřiny si váží!