Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 23.duben 19:47

Proč se problémy (třeba ve školách nebo i jinde) řeší tresty místo toho, aby se našel důvod problému?

Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost

Jako příklad tedy uvedu školu.
Žáci při hodině nedávají pozor, povídají si, kreslí si, pokřikují na sebe a když už někdo učitele chce poslouchat stejně nic neslyší. Učitelé žákům domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům, dávají důtky. To ale stejně nepomáhá. Domácí úkol donese, řekněme 5 žáků z 25ti. Učitelé zase domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům, dávají důtky.
Otázka zní: Proč se škola nebo celé školství nezamyslí, proč chybí kázeň? Chápu, že dnes nemůžou děti bít, protože si rodiče přijdou stěžovat (kdyby to bylo povolené) ale někteří učitelé se ani nesnaží výuku zpestřit. Děti sedí zavření v budově, ve tvrdých lavicích ( mě někdy už bolí zadek), do školy nosí aktovky a ty váží třeba 6 kilo, učí se např. rozmnožování rostlin, které nikdy v životě nevyužijí, píší dokud jim pomalu neupadne ruka, potom se z toho píše test, na který se stejně minimálně půlka třídy nenaučí a po testu i ta půlka všechno zapomene, protože se musí učit na 5 jiných testů, které se píši stejný týden. Potom ta půlka třídy dostane 5, 4 a opakuje se, že učitelé řvou atd. Neberte to jako nějakou extrémní kritiku.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 24.duben 15:38

Proč se problémy (třeba ve školách nebo i jinde) řeší tresty místo toho, aby se našel důvod problému?

Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost

Jako příklad tedy uvedu školu.
Žáci při hodině nedávají pozor, povídají si, kreslí si, pokřikují na sebe a když už někdo učitele chce poslouchat stejně nic neslyší. Učitelé žákům domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům, dávají důtky. To ale stejně nepomáhá. Domácí úkol donese, řekněme 5 žáků z 25ti. Učitelé zase domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům, dávají důtky.
Otázka zní: Proč se škola nebo celé školství nezamyslí, proč chybí kázeň? Chápu, že dnes nemůžou děti bít, protože si rodiče přijdou stěžovat (kdyby to bylo povolené) ale někteří učitelé se ani nesnaží výuku zpestřit. Děti sedí zavření v budově, ve tvrdých lavicích ( mě někdy už bolí zadek), do školy nosí aktovky a ty váží třeba 6 kilo, učí se např. rozmnožování rostlin, které nikdy v životě nevyužijí, píší dokud jim pomalu neupadne ruka, potom se z toho píše test, na který se stejně minimálně půlka třídy nenaučí a po testu i ta půlka všechno zapomene, protože se musí učit na 5 jiných testů, které se píši stejný týden. Potom ta půlka třídy dostane 5, 4 a opakuje se, že učitelé řvou atd. Neberte to jako nějakou extrémní kritiku.

Doplňuji:
Lidi, tak děkuju všem za odpovědi. Ovšem to se školou jsem dala jen jako příklad.
Jinak je pravda, že děti mají vychovávat především rodiče, ale je tu fakt, že ve škole předmět třeba, který má být výchova, není žádná výchova. Všichni si ji představují tak, že ji nějak odsedí popíšou pár řádků a je to. Proč rodiče tedy své děti nevychovávají ? Myslíte si, že jistou část výchovy by měla zastat i škola ?
U nás ve škole, to je tak, že má-li žák problémy při výchově, učitelé píšou rodičům, jenže o ni s tím evidentně nic nedělají. Mladá generace si asi už prostě zvykla na to, že může být drzá a tak…
iceT: já přece neříkám, že dřív to tak ve školách nebylo :)