Zeptal/a se – 23.duben 19:47
Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost
Jako příklad tedy uvedu školu.
Žáci při hodině nedávají pozor, povídají si, kreslí si, pokřikují na
sebe a když už někdo učitele chce poslouchat stejně nic neslyší.
Učitelé žákům domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům,
dávají důtky. To ale stejně nepomáhá. Domácí úkol donese, řekněme
5 žáků z 25ti. Učitelé zase domlouvají, řvou, dávají poznámky,
volají rodičům, dávají důtky.
Otázka zní: Proč se škola nebo celé školství nezamyslí, proč chybí
kázeň? Chápu, že dnes nemůžou děti bít, protože si rodiče přijdou
stěžovat (kdyby to bylo povolené) ale někteří učitelé se ani nesnaží
výuku zpestřit. Děti sedí zavření v budově, ve tvrdých lavicích ( mě
někdy už bolí zadek), do školy nosí aktovky a ty váží třeba 6 kilo,
učí se např. rozmnožování rostlin, které nikdy v životě nevyužijí,
píší dokud jim pomalu neupadne ruka, potom se z toho píše test, na který
se stejně minimálně půlka třídy nenaučí a po testu i ta půlka všechno
zapomene, protože se musí učit na 5 jiných testů, které se píši stejný
týden. Potom ta půlka třídy dostane 5, 4 a opakuje se, že učitelé řvou
atd. Neberte to jako nějakou extrémní kritiku.
Zeptal/a se – 24.duben 15:38
Kultura a společnost – Ostatní kultura a společnost
Jako příklad tedy uvedu školu.
Žáci při hodině nedávají pozor, povídají si, kreslí si, pokřikují na
sebe a když už někdo učitele chce poslouchat stejně nic neslyší.
Učitelé žákům domlouvají, řvou, dávají poznámky, volají rodičům,
dávají důtky. To ale stejně nepomáhá. Domácí úkol donese, řekněme
5 žáků z 25ti. Učitelé zase domlouvají, řvou, dávají poznámky,
volají rodičům, dávají důtky.
Otázka zní: Proč se škola nebo celé školství nezamyslí, proč chybí
kázeň? Chápu, že dnes nemůžou děti bít, protože si rodiče přijdou
stěžovat (kdyby to bylo povolené) ale někteří učitelé se ani nesnaží
výuku zpestřit. Děti sedí zavření v budově, ve tvrdých lavicích ( mě
někdy už bolí zadek), do školy nosí aktovky a ty váží třeba 6 kilo,
učí se např. rozmnožování rostlin, které nikdy v životě nevyužijí,
píší dokud jim pomalu neupadne ruka, potom se z toho píše test, na který
se stejně minimálně půlka třídy nenaučí a po testu i ta půlka všechno
zapomene, protože se musí učit na 5 jiných testů, které se píši stejný
týden. Potom ta půlka třídy dostane 5, 4 a opakuje se, že učitelé řvou
atd. Neberte to jako nějakou extrémní kritiku.
Doplňuji:
Lidi, tak děkuju všem za odpovědi. Ovšem to se školou jsem dala jen jako
příklad.
Jinak je pravda, že děti mají vychovávat především rodiče, ale je tu
fakt, že ve škole předmět třeba, který má být výchova, není žádná
výchova. Všichni si ji představují tak, že ji nějak odsedí popíšou pár
řádků a je to. Proč rodiče tedy své děti nevychovávají ? Myslíte si,
že jistou část výchovy by měla zastat i škola ?
U nás ve škole, to je tak, že má-li žák problémy při výchově,
učitelé píšou rodičům, jenže o ni s tím evidentně nic nedělají.
Mladá generace si asi už prostě zvykla na to, že může být drzá a
tak…
iceT: já přece neříkám, že dřív to tak ve školách nebylo :)