Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.srpen 12:23

Rád bych dovezl ze zahraničí veterána. Poraďte, jak na to.

Auta a doprava – Automobily

Rád bych si koupil starší auto ze zahraničí (z některé ze zemí Skandinávie), které by splňovalo podmínky pro to, aby bylo veteránem a tudíž se mohlo dovézt i přesto, že nesplňuje normu Euro 2 (o euronormách a jejich objektivitě si myslím svoje, ale to je vedlejší). Četl jsem následující článek: http://www.au­to.cz/podvody-s-veterany-vykukove-kazi-povest-74806 a tam jsem se dozvěděl, že je nově možné mít veterána přihlášeného i na černých číslech, tzn. běžných, a není nutné absolvovat periodické atestace a další povinnosti spojené s čísly zelenými. Chci auto vyrobené v rozmezí 1960 – 1983 (aby splňovalo 30 let stáří pro veterána a zároveň se s tím dalo – mimo zimu – denně jezdit). Konkrétní kus zatím vybraný nemám. Zhruba vím, jak mám dané auto v dané zemi přehlásit na převozní značky a zajistit převozní pojištění (pár novějších aut už jsem dovezl), ale jak postupovat v ČR, v tom jsem ztracen. Stačí STK → testovací komise → městský úřad, nebo je nutné absolvovat i další byrokratické veletoče? Díky moc za odpovědi.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.srpen 16:22

Rád bych dovezl ze zahraničí veterána. Poraďte, jak na to.

Auta a doprava – Automobily

Rád bych si koupil starší auto ze zahraničí (z některé ze zemí Skandinávie), které by splňovalo podmínky pro to, aby bylo veteránem a tudíž se mohlo dovézt i přesto, že nesplňuje normu Euro 2 (o euronormách a jejich objektivitě si myslím svoje, ale to je vedlejší). Četl jsem následující článek: http://www.au­to.cz/podvody-s-veterany-vykukove-kazi-povest-74806 a tam jsem se dozvěděl, že je nově možné mít veterána přihlášeného i na černých číslech, tzn. běžných, a není nutné absolvovat periodické atestace a další povinnosti spojené s čísly zelenými. Chci auto vyrobené v rozmezí 1960 – 1983 (aby splňovalo 30 let stáří pro veterána a zároveň se s tím dalo – mimo zimu – denně jezdit). Konkrétní kus zatím vybraný nemám. Zhruba vím, jak mám dané auto v dané zemi přehlásit na převozní značky a zajistit převozní pojištění (pár novějších aut už jsem dovezl), ale jak postupovat v ČR, v tom jsem ztracen. Stačí STK → testovací komise → městský úřad, nebo je nutné absolvovat i další byrokratické veletoče? Díky moc za odpovědi.
Doplňuji:
Barabakan: Díky za odpověď, ale nejde o repliku ani individuálně postavené vozidlo, ale prostě o staré auto (něco takového http://static­.cargurus.com/i­mages/site/2011/05/0­3/11/59/1968_vol­vo_amazon-pic-2069461996871­582576.jpeg nebo takového http://www.phil­seed.com/images/vol­vo-244-1974.jpg – to se ještě rozmyslím). Nemusí jít o volvo, ale prostě na 99 procent půjde o auto, které bylo ve své době sériově vyráběno. A podle klasického zákona (nevím, kterej trouba lobbistickej ho vymýšlel) si nemůžeš dovézt auto, které má emisní normu nižší než Euro 2. Takže tahle krásná auta se dají dovézt jen podle nějaké speciální právní úpravy, o jejíž existenci jsem se dozvěděl z výše uvedeného článku.