Zeptal/a se – 22.květen 15:34
Vzdělání a práce – Ostatní vzdělání a práce
Dnes se tu objevila otázka od třináctiletého uživatele, co se jeho
podnikání týká…
http://www.odpovedi.cz/otazky/musim-podat-danove-priznani-zato-ze-si-vydelavam-na-hledani-bezpecnostnich-chyb-i-kdyz-mi-je-jen-13
Možná proto, že je zažité, že dnešní děti jsou vesměs hajzlíci a
líní flákači, se nám moc nechce věřit tomu, že by některé mohlo být
jiné. Narazila jsem na tento zajímavý článek z USA.
http://www.firstclass.cz/mysleni-bohatych/jak-se-rodi-podnikatele-v-americe/
Poslal mi ho kamarád, který říkal, že on se (paradoxně) podobně
angažoval v době, když byl v Pionýru a prý se to cenilo. Takové
zlepšováčky, ocenění – dokonce finanční a poté zájezd do automobilky
Tatra(!) Na průmyslovku ho vzali bez přijímaček…
Myslíte, že by děti s podobným přístupem dnes měly u nás šanci?
Věřilo by se jim?
Zeptal/a se – 23.květen 13:17
Vzdělání a práce – Ostatní vzdělání a práce
Dnes se tu objevila otázka od třináctiletého uživatele, co se jeho
podnikání týká…
http://www.odpovedi.cz/otazky/musim-podat-danove-priznani-zato-ze-si-vydelavam-na-hledani-bezpecnostnich-chyb-i-kdyz-mi-je-jen-13
Možná proto, že je zažité, že dnešní děti jsou vesměs hajzlíci a
líní flákači, se nám moc nechce věřit tomu, že by některé mohlo být
jiné. Narazila jsem na tento zajímavý článek z USA.
http://www.firstclass.cz/mysleni-bohatych/jak-se-rodi-podnikatele-v-americe/
Poslal mi ho kamarád, který říkal, že on se (paradoxně) podobně
angažoval v době, když byl v Pionýru a prý se to cenilo. Takové
zlepšováčky, ocenění – dokonce finanční a poté zájezd do automobilky
Tatra(!) Na průmyslovku ho vzali bez přijímaček…
Myslíte, že by děti s podobným přístupem dnes měly u nás šanci?
Věřilo by se jim?
Doplňuji:
Mě se velmi líbí tento názor Marka Zuckerberga:
„Děti jsou při narození tabula rasa. Tento nepopsaný list popisují
rodiče podle toho, čemu oni věří a co sami umí. Děti jim bezmezně
věří, co je správné a co špatné. Přebírají hodnotící systém svých
rodičů, stávají se jejich kopií. Musejí, nemají jinou možnost.
Poslouchají-li, jsou chváleny. Snaží-li se děti být své, jsou trestány.
Brzy pochopí, že chvála hřeje a trest bolí. Ze strachu před trestem
začnou stát o pochvalu. Nechtějí slyšet „Styď se“, protože pak mají
pocit, že nejsou dost dobré. V dětech je rozvíjen strach z neúspěchu.
Celé dětství je založeno na strachu. Pak se děti naučí vyhnout trestu
tak, že začnou snižovat úspěch jiných, pomlouvat, zesměšňovat, žalovat
na ně. Tak se i ve škole vychovávají žalobníčci a závistivci. To je
důvod, proč se 99 % lidí domnívá, že když pomluví jiné, bude na tom
lépe. Proto 99 % lidí hledá chyby jen u jiných a jen výjimečné procento
se nebojí riskovat, odejít z jistoty a třeba podnikat. Lidé nemají strach
ze smrti, ale ze života. Nevěří si. Cítí se neúspěšně, ještě než to
zkusí.“