Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.květen 22:16

Obojí není ekologické, přinejmenším až do doby, než bude všude využívána čistá energie. Vyřeší to jedině energie z jaderné fúze, dosavadní zdroje jako větrníky, hydroelektrárny, solární elektrárny a další, jsou a vždycky budou nedostatečné. Elektromobilitu považuji za slepou uličku živenou uměle, někde i státními dotacemi (viz třeba Norsko), ale hlavně tlakem na snižování emisí a pokutami automobilkám, které vyrábějí čmoudy a kašlou na lední medvědy. Tedy je to tlak i ekonomický. Nedávno jsem četl článek, že diesely zanechávají menší uhlíkovou stopu než auta na baterky, když se započte vše od těžby Li, spotřebě energie při výrobě až po výfuk. Zpět na koně!

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.květen 22:18

Obojí není ekologické, přinejmenším až do doby, než bude všude využívána čistá energie. Vyřeší to jedině energie z jaderné fúze, dosavadní zdroje jako větrníky, hydroelektrárny, solární elektrárny a další, jsou a vždycky budou nedostatečné. Elektromobilitu považuji za slepou uličku živenou uměle, někde i státními dotacemi (viz třeba Norsko), ale hlavně tlakem na snižování emisí a pokutami automobilkám, které vyrábějí čmoudy a kašlou na lední medvědy. Tedy je to tlak i ekonomický. Nedávno jsem četl článek, že diesely zanechávají menší uhlíkovou stopu než auta na baterky, když se započte vše od těžby Li, spotřebě energie při výrobě až po výfuk. Zpět na koně! Jediný sporný přínos elektrodebility je v tom, že nečoudí přímo v ulicích měst.