Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.březen 23:10

Sto slov za minutu je málo, průměr je 250 (a o moc dolů nejde – pod 200 nemá skoro nikdo, nepočítaje děti).

Prý se to dá naučit až přes 2 000 slov za minutu. (Nejčastěji má jedna strana v knize kolem 400 slov… 10 slov na řádku a 40 řádků). Jde ale i o vnímání a chápání textu než jen rychlo/čtení, proto je třeba trénovat i to chápání textu. Někteří prý vzdávají to rychločtení, protože i když čtou rychleji, tak nevnímají text – ve skutečnosti je ale třeba se to naučit. Je nutno „obětovat“ nějakou tu knihu nebo dvě, u které se to musíme teprve naučit – zároveň s tím rychločtením si všímat a chápat ten text – dokud se to člověk nenaučí.

Taky záleží na literatuře – na žánru (romány, bajky a povídky nebo nějaké traktáty, úvahy, eseje..). Pochopit literaturu faktu a naučnou bude těžší než číst román, ale chce to cvik

Taková lyrika se nečte kvůli rychlosti, ta se můsí prožívat (ale asi jediná, pokud chce člověk přečíst hodně knih, tím líp pro něj jestli čte rychle. I u epiky – konkrétně třeba románu. jinak je totiž jedno, co čteme, i když je to třeba krásná literatura, tak to prožije a postřehneme, i když budeme číst velmi rychle – teda když se to naučíme).
Důležité je ale hlavně naučist se i to vnímání a pozornost při čtení textu.

V tomto ohledu prý existovali i různí géniové, skuteční mistři v rychločtení, ktreým prý stačilo se na stránku jen podívat a měli ji hned přečtenou – takže v podstatě jen listovali, když četli. (Jiným třeb zas stačilo si 2× přečíst jednu stránku a znali ji celou nazpaměť – ne, že by to s tím souviselo, ale je až k neuvěření, co někteří uměli).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.březen 23:18

Sto slov za minutu je málo, průměr je 250 (a o moc dolů nejde – pod 200 nemá skoro nikdo, nepočítaje děti).

Prý se to dá naučit až přes 2 000 slov za minutu. (Nejčastěji má jedna strana v knize kolem 400 slov… 10 slov na řádku a 40 řádků). Jde ale i o vnímání a chápání textu než jen rychlo/čtení, proto je třeba trénovat i to chápání textu. Někteří prý vzdávají to rychločtení, protože i když čtou rychleji, tak nevnímají text – ve skutečnosti je ale třeba se to naučit. Je nutno „obětovat“ nějakou tu knihu nebo dvě, u které se to musíme teprve naučit – zároveň s tím rychločtením si všímat a chápat ten text – dokud se to člověk nenaučí.

Taky záleží na literatuře – na žánru (romány, bajky a povídky nebo nějaké traktáty, úvahy, eseje..). Pochopit literaturu faktu a naučnou bude těžší než číst román, ale chce to cvik

Taková lyrika se nečte kvůli rychlosti, ta se můsí prožívat (ale asi jediná, pokud chce člověk přečíst hodně knih, tím líp pro něj jestli čte rychle. I u epiky – konkrétně třeba románu. jinak je totiž jedno, co čteme, i když je to třeba krásná literatura, tak to prožije a postřehneme, i když budeme číst velmi rychle – teda když se to naučíme).
Důležité je ale hlavně naučist se i to vnímání a pozornost při čtení textu.

V tomto ohledu prý existovali i různí géniové, skuteční mistři v rychločtení, ktreým prý stačilo se na stránku jen podívat a měli ji hned přečtenou – takže v podstatě jen listovali, když četli. (Jiným třeb zas stačilo si 2× přečíst jednu stránku a znali ji celou nazpaměť – ne, že by to s tím souviselo, ale je až k neuvěření, co někteří uměli).

Jinak všechno to je založené na postřehu, oka-mžiku (doslova), kdy oči „tikají,“ posouvají se dopředu – vstřebávání těch slov. Důležitá je taky znalost slov (člověk by měl odhadnout/znát slovo podle prvních písmen, popř. prvních a posledních). Hlavní je to, že se lidé v rychločtení učí číst víc slov až vět najednou (a zároveň je chápat). Když čteme nahlas, musíme číst slovo po slovu – v myšlenkách to není nutné – mysl toho zvládne pochytit víc současně a mnohem rychleji. Proot je nutné se na jeden oka mžik (tik… prostě pohyb oka) naučit přečíst víc než jedno slovo – začit třeba na dvou, pak na třech až z toho nakonec bude jedna věta (podle čárek), popřípadě řádek.
Jako první se v rychločtení musí naučit nedělat klasické chyby. Musí se naučit koncentrovat, nesmí se vracet když čtou (a přestávat tak číst, zpomalovat, ztrácet se,..).