Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.leden 12:49

Teoreticky jde, ale nemusí to být snadné. V podstatě potřebuješ měřit dvě veličiny – průtok paliva a ujetou vzdálenost. To první je poměrně snadné, stačí nainstalovat průtokoměr mezi nádrž a karburátor či vstřikovač. To druhé bývalo relativně snadné v době, kdy auta měla mechanický pohon tachometru ohebnou hřídelí. Tam stačilo namontovat mezi bowden a tachometr udělátko s kotoučem, dírkou a světelným spínačem. Jedna otáčka bowdenu byl jeden ujetý metr. V současných autech je rychloměr elektronický a dost dobře nevím, jak z něj takový údaj dostat. Možná by se dal nějak získat z řídící jednotky motoru nebo z procesoru palubní desky, ale na to už by musel být jiný odborník.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.leden 12:55

Teoreticky jde, ale nemusí to být snadné. V podstatě potřebuješ měřit dvě veličiny – průtok paliva a ujetou vzdálenost. To první je poměrně snadné, stačí nainstalovat průtokoměr mezi nádrž a karburátor či vstřikovač. To druhé bývalo relativně snadné v době, kdy auta měla mechanický pohon tachometru ohebnou hřídelí. Tam stačilo namontovat mezi bowden a tachometr udělátko s kotoučem, dírkou a světelným spínačem. Jedna otáčka bowdenu byl jeden ujetý metr. V současných autech je rychloměr elektronický a dost dobře nevím, jak z něj takový údaj dostat. Možná by se dal nějak získat z řídící jednotky motoru nebo z procesoru palubní desky, ale na to už by musel být jiný odborník.

A hele, ono se to dá koupit už hotové, pokud máte v autě ten správný diagnostický konektor.

Zdroj: https://www.aliexpress.com/item/32914970920.html?af=3762804_284&cv=37665019&cn=43q43i9j81vgp71khwdu5jduec2tb035&dp=v5_43q43i9j81vgp71khwdu5jduec2tb035&afref=https%253A%252F%252Fwww.aliexpress.com%252Fwholesale&aff_request_id=f3d4c23303b74768bfea86e76a83b0