Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.březen 20:07

http://www.sva­ty.estranky.cz/clan­ky/seznam-p--2----perpetua---pusinna.html

Pokud se chcete dovědět podrobnosti, pročtěte si čllánek od mgr. Simony Skřivánkové – nadpis Klaudie, ty tajuplná, omilostněná…(Mt 27,19)

"Claudie, přehlížená jak legendární postava, zásluhou snu, který jí zjednal proslulost, označovaná tu a tam dokonce za nejzáhadnější biblickou postavu, vzkazuje svému manželovi naléhavou prosbu ve prospěch muže, kvůli kterému měla tuto noc zlý sen jako zdroj velkého utrpení. Ekumenická bible čte: Když seděl na soudné stolici, poslala k němu jeho žena se vzkazem: „Nezačínej si nic s tím spravedlivým! Dnes mě kvůli němu pronásledovaly zlé sny.“ Jakoby vzkazovala: nic neměj s tím spravedlivým ( = svatým, Božím mužem) dej od něho ruce pryč, nijak se s ním nezapleť (její charakteristika Ježíše, který jí byl patrně neznámý, odpovídá věcně setníkovu výroku po provedené popravě – Mt 27, 54). Neudivuje, že se dotyčný 19. verš dočkal řady výkladů: má ukázat shovívavost římského státu nebo srovnatelnou vinu Piláta a židů, má proti sobě postavit židy a pohany nebo očistit Piláta.

Její marný zákrok ve prospěch Ježíše Krista má však pevné místo v kanonickém evangeliu. Ve své monografii hodnotí Fascher její varování jako nejstručnější formu životopisného výroku (biografické apophtegma) a popírá, že by měl legendární charakter. Claudia je nepochybně omilostněná žena s prorockými rysy. Její utrpení v průběhu snu, plynoucí z nadcházejících pašijí, ji staví po bok bolestné matky Boží. Proto neudivuje, že je podle některých povýšená na oltář řecko-ortodoxní církve (27. října). Etiopský kalendář ji dokonce slaví spolu s jejím manželem (25. června). Když se Claudia dověděla o výsledku procesu a o tom, že u svého muže intervenovala marně, jistě to její trápení jenom zvýšilo."

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.březen 20:19

http://www.sva­ty.estranky.cz/clan­ky/seznam-p--2----perpetua---pusinna.html

Zřejmě kvůli tomu, že Claudie pochopila, že Ježíš, Kristus je Syn Boží a že trpěla jeho smrtí a tak byla zařazena po bok Panny Marie. Navíc se proslavila prorockými sny.

Pokud se chcete dovědět podrobnosti, pročtěte si čllánek od mgr. Simony Skřivánkové – nadpis Klaudie, ty tajuplná, omilostněná…(Mt 27,19)

"Claudie, přehlížená jak legendární postava, zásluhou snu, který jí zjednal proslulost, označovaná tu a tam dokonce za nejzáhadnější biblickou postavu, vzkazuje svému manželovi naléhavou prosbu ve prospěch muže, kvůli kterému měla tuto noc zlý sen jako zdroj velkého utrpení. Ekumenická bible čte: Když seděl na soudné stolici, poslala k němu jeho žena se vzkazem: „Nezačínej si nic s tím spravedlivým! Dnes mě kvůli němu pronásledovaly zlé sny.“ Jakoby vzkazovala: nic neměj s tím spravedlivým ( = svatým, Božím mužem) dej od něho ruce pryč, nijak se s ním nezapleť (její charakteristika Ježíše, který jí byl patrně neznámý, odpovídá věcně setníkovu výroku po provedené popravě – Mt 27, 54). Neudivuje, že se dotyčný 19. verš dočkal řady výkladů: má ukázat shovívavost římského státu nebo srovnatelnou vinu Piláta a židů, má proti sobě postavit židy a pohany nebo očistit Piláta.

Její marný zákrok ve prospěch Ježíše Krista má však pevné místo v kanonickém evangeliu. Ve své monografii hodnotí Fascher její varování jako nejstručnější formu životopisného výroku (biografické apophtegma) a popírá, že by měl legendární charakter. Claudia je nepochybně omilostněná žena s prorockými rysy. Její utrpení v průběhu snu, plynoucí z nadcházejících pašijí, ji staví po bok bolestné matky Boží. Proto neudivuje, že je podle některých povýšená na oltář řecko-ortodoxní církve (27. října). Etiopský kalendář ji dokonce slaví spolu s jejím manželem (25. června). Když se Claudia dověděla o výsledku procesu a o tom, že u svého muže intervenovala marně, jistě to její trápení jenom zvýšilo."