Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.únor 16:14

Vkádáte opakovaně podobné otázky. Už jsem se o inteligenci zmiňovala v jiné vaší otázce. Je možné si prostudovat i různé učebnice psychologie a dovíte se, že

není pravda, že vyšší IQ vyjadřuje vyššší inteligenci. IQ je vyjádřením jen určitých schopností, proto v různých testech se čísla různí.

Testy např. při opakování neměří inteligenci, ale dovednost vypracovat inteligenční test, což je prakticky k ničemu. Patří jen do rukou psychologů. Porovnávají, jak jsme na tom vzhledem k ostatní populaci.

„Testy inteligence patří k testům, hodnotící některé naše duševní schopnosti, na jejichž výsledku se podílí také náš momentální psychický stav (únava, strach, nálada) a vnější vlivy (například prostředí, ve kterém testování probíhá). A proto jsou tyto testy také jakousi výkonovou zkouškou, to znamená, že nehodnotí pouze naše schopnosti myslet, vyjadřovat se, pamatovat si, řešit problémy atd., ale také naši schopnost podat výkon v určité situaci“ atd.
http://psycho­logie.doktorka­.cz/vlastne/

„IQ se na úspěšnosti člověka v životě podílí pouze dvaceti procenty. Mnohem důležitější je vzdělání a další dovednosti, schopnosti, jako je například komunikace, empatie a cílevědomost a další. IQ se dá vzděláváním zvýšit a tím pádem roste i s věkem.“

https://manage­mentmania.com/cs/iq-inteligencni-kvocient

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.únor 19:23

Vkádáte opakovaně podobné otázky. Už jsem se o inteligenci zmiňovala v jiné vaší otázce. Je možné si prostudovat i různé učebnice psychologie a dovíte se, že

není pravda, že vyšší IQ vyjadřuje vyššší inteligenci. IQ je vyjádřením jen určitých schopností, proto se v různých testech čísla různí.

Testy např. při opakování neměří inteligenci, ale dovednost vypracovat inteligenční test, což je prakticky k ničemu. Patří jen do rukou psychologů. Porovnávají, jak jsme na tom vzhledem k ostatní populaci.

„Testy inteligence patří k testům, hodnotícím některé naše duševní schopnosti, na jejichž výsledku se podílí také náš momentální psychický stav (únava, strach, nálada) a vnější vlivy (například prostředí, ve kterém testování probíhá). A proto jsou tyto testy také jakousi výkonovou zkouškou, to znamená, že nehodnotí pouze naše schopnosti myslet, vyjadřovat se, pamatovat si, řešit problémy atd., ale také naši schopnost podat výkon v určité situaci“ atd.
http://psycho­logie.doktorka­.cz/vlastne/

„IQ se na úspěšnosti člověka v životě podílí pouze dvaceti procenty. Mnohem důležitější je vzdělání a další dovednosti, schopnosti, jako je například komunikace, empatie a cílevědomost a další. IQ se dá vzděláváním zvýšit a tím pádem roste i s věkem.“

https://manage­mentmania.com/cs/iq-inteligencni-kvocient