Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.únor 20:26

Mělo by to mít shora dolů následující náležitosti:

  • Hlavička úřadu, který zprávu vydal
  • adresát
  • číslo jednací
  • datum a místo, kde byla zpráva sepsána (např. „V Praze dne 16. února 2016“)
  • věc (např. "Věc: Oznámení o demolici suchého záchodu)
  • tělo zprávy, čili text, který je obsahem zprávy samotné
  • nějaká zdvořilostní formulka (např. „S pozdravem“)
  • podpisová doložka obsahující jméno a pod ním funkci úředníka doplněná podpisem.

Tohle je spíše dopis v administrativním stylu. Nějaká zpráva třeba k vyvěšení na úřední desku by byl podobná, jen bez adresáta a zdvořilostní formulky.
Někdy bývá nahoře nad věcí ještě údaj o tom, kdo věc vyřizuje (podpis dole může patřit jeho vedoucímu) a telefonický kontakt na dotyčného úředníka.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.únor 20:29

Mělo by to mít shora dolů následující náležitosti:

  • Hlavička úřadu, který zprávu vydal
  • adresát
  • číslo jednací
  • datum a místo, kde byla zpráva sepsána (např. „V Praze dne 16. února 2016“)
  • věc (např. "Věc: Oznámení o demolici suchého záchodu)
  • tělo zprávy, čili text, který je obsahem zprávy samotné
  • nějaká zdvořilostní formulka (např. „S pozdravem“)
  • podpisová doložka obsahující jméno a pod ním funkci úředníka doplněná podpisem.

Tohle je spíše dopis v administrativním stylu. Nějaká zpráva třeba k vyvěšení na úřední desku by byl podobná, jen bez adresáta a zdvořilostní formulky.
Někdy bývá nahoře nad věcí ještě údaj o tom, kdo věc vyřizuje (podpis dole může patřit jeho vedoucímu) a telefonický kontakt na dotyčného úředníka.

Pěkné vzory toho, jak může úřední zpráva vypadat najdeš na internetu např.na kterékoli úřední desce městského úřadu, třeba zde http://www.pra­ha1.cz/cps/ured­ni-deska.html?init=y