Odpověděl/a – 2.leden 13:05
Když se někdo rozčiluje nad jiným názorem, je to ztráta času ho přesvědčovat. Ale jakékoliv názory by neměly obtěžovat opačnou stranu atd.
Tak je to i s vírou v boha. Ateisté nepochopí, že věřící nepotřebují vědecký důkaz o tom, zda bůh je či ne – i někteří vědci jsou věřícími – ale že víra vychází z jejich nitra, z duše, je to jejich přesvědčení, způsob života.
Jak se na boha dívá agnosticismus = nevíme a ani nemůžeme vědět, zda
Bůh existuje nebo ne.
Teismus = víra v jednoho boha, který stvořil svět a stará se o něj
Deismus = bůh stvořil svět, ale dále se o něj nestará
Ateismus = bůh neexistuje, tedy svět nestvořil, nevěří
v existenci boha
Existuji samozřejmě i další názory, ale je každého věc, co mu vyhovuje.
Každému, co jeho jest.
Odpověděl/a – 2.leden 13:54
Když se někdo rozčiluje nad jiným názorem, je to ztráta času ho přesvědčovat. Ale jakékoliv názory by neměly obtěžovat opačnou stranu atd.
Tak je to i s vírou v boha. Ateisté nepochopí, že věřící nepotřebují vědecký důkaz o tom, zda bůh je či ne – i někteří vědci jsou věřícími – ale že víra vychází z jejich nitra, z duše, je to jejich přesvědčení, způsob života.
Mezi ty, kteří přesvědčují ateisty i jiné křesťany o své pravdě, o víře atd. patří Svědkové, Obtěžují návštěvou v bytech, to jistě není vhodný způsob, jde o manipulaci. U ostatních náboženství to tak není.
Jak se na boha dívá agnosticismus = nevíme a ani nemůžeme vědět, zda
Bůh existuje nebo ne.
Teismus = víra v jednoho boha, který stvořil svět a stará se o něj
Deismus = bůh stvořil svět, ale dále se o něj nestará
Ateismus = bůh neexistuje, tedy svět nestvořil, nevěří
v existenci boha
Existuji samozřejmě i další názory, ale je každého věc, co mu vyhovuje.
Ale myslím si, že důležité u d/teistů či ateistů je, aby jejich chování odpovídalo zásadám morálky. Ať je člověk věřící, nebo nevěřící, myslím si, že dodržovat morální příkazy Desatera (pro věřící i jeho levou stranu) by určitě společnosti prospělo.
Bohužel, předsudky stále platí, i když bez věřících by nebyli nevěřící. Každému, co jeho jest. Žít a nechat žít, pokud jedna „skupina“ neubližuje jiné, byť jen slovem, které je často ostřejší než meč…