Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.prosinec 17:03

Myslím si, že ne. Že by jí těšilo, že její poprsí evokluje tvar části lokomotivy?

"Lokomotivy řad 751 a 749 patří spolu s lokomotivami řady 742 mezi nejzdařilejší lokomotivy ČKD a mezi naše nejlepší lokomotivy vůbec.

Těmto lokomotivám se říkalo:

"Bardotka
Pohled na mohutně vystrčené čelo pod čelními okny evokoval dobře vyvinuté poprsí francouzské herečky Brigitte Bardot, která byla v začátcích provozu lokomotiv T 478.1 a T 478.2 na vrcholu popularity.

nebo
Zamračená
Podle negativního sklonu čela lokomotivy a vnořených čelních skel."

http://www.atlas­lokomotiv.net/lo­ko-751.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.prosinec 17:05

Myslím si, že ne. Že by jí těšilo, že její poprsí evokuje představu části lokomotivy?

"Lokomotivy řad 751 a 749 patří spolu s lokomotivami řady 742 mezi nejzdařilejší lokomotivy ČKD a mezi naše nejlepší lokomotivy vůbec.

Těmto lokomotivám se říkalo:

"Bardotka
Pohled na mohutně vystrčené čelo pod čelními okny evokoval dobře vyvinuté poprsí francouzské herečky Brigitte Bardot, která byla v začátcích provozu lokomotiv T 478.1 a T 478.2 na vrcholu popularity.

nebo
Zamračená
Podle negativního sklonu čela lokomotivy a vnořených čelních skel."

http://www.atlas­lokomotiv.net/lo­ko-751.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.prosinec 17:18

Možná ano. Její poprsí se obecně nazývalo „ženská lokomotiva“.
O tom, že česká lokomotiva se jmenuje Bardotka uvádí anglický článek, takže se B. B. mohla s informací setkat i ve Francii nebo i někde jinde.

https://en.wi­kipedia.org/wi­ki/List_of_%C4%8Ces­k%C3%A9_dr%C3%A1hy_lo­comotive_clas­ses

"Lokomotivy řad 751 a 749 patří spolu s lokomotivami řady 742 mezi nejzdařilejší lokomotivy ČKD a mezi naše nejlepší lokomotivy vůbec.

Těmto lokomotivám se říkalo:

"Bardotka
Pohled na mohutně vystrčené čelo pod čelními okny evokoval dobře vyvinuté poprsí francouzské herečky Brigitte Bardot, která byla v začátcích provozu lokomotiv T 478.1 a T 478.2 na vrcholu popularity.

nebo
Zamračená
Podle negativního sklonu čela lokomotivy a vnořených čelních skel."

http://www.atlas­lokomotiv.net/lo­ko-751.html