Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 19:52

Myslím si, že název Necka je zkrácená slovo NEMeCKA.

„Za 2. světové války byla v podzemí Stránské skály budována továrna na výrobu součástek do leteckých motorů. Systém propojených jeskyní, bunkrů a šachet o třech horizontálních patrech ale nebyl dokončen a německá továrna Flugmotorenwerke Ostmark, základ pozdějšího Zetoru, byla zničena 25. srpna 1944 náletem amerických letadel. I tak Němci stihli vyrubat přibližně 1 km chodeb a většina z nich je dnes volně přístupná.atd. “

http://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:r62hr1qWRn0J:­www.alena.ilcik­.cz/1411-stranska-skala.php+&cd=2&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz

Proč flétnista, nevím, ale možná kvůli tomu, že ve štole jsou otvory, jimž proudí vzduch,, který naráží na hrany otvorů, vznikají vzdušné víry – zvuky, podobně jako zvuky flétny nebo drátů ve větru apod.

Prudká změna tlaku – při blesku se vzduch ohřeje

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 20:02

Myslím si, že název Necka je zkrácená slovo NEMeCKA.

„Za 2. světové války byla v podzemí Stránské skály budována továrna na výrobu součástek do leteckých motorů. Systém propojených jeskyní, bunkrů a šachet o třech horizontálních patrech ale nebyl dokončen a německá továrna Flugmotorenwerke Ostmark, základ pozdějšího Zetoru, byla zničena 25. srpna 1944 náletem amerických letadel. I tak Němci stihli vyrubat přibližně 1 km chodeb a většina z nich je dnes volně přístupná.atd. “

http://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:r62hr1qWRn0J:­www.alena.ilcik­.cz/1411-stranska-skala.php+&cd=2&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz

Proč flétnista, nevím, ale možná kvůli tomu, že ve štole jsou otvory, jimž proudí vzduch,, který naráží na hrany otvorů, vznikají vzdušné víry – zvuky, podobně jako zvuky flétny nebo drátů ve větru apod.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.listopad 12:25

Myslím si, že název Necka je zkrácená slovo NEmeCKA.

„Za 2. světové války byla v podzemí Stránské skály budována továrna na výrobu součástek do leteckých motorů. Systém propojených jeskyní, bunkrů a šachet o třech horizontálních patrech ale nebyl dokončen a německá továrna Flugmotorenwerke Ostmark, základ pozdějšího Zetoru, byla zničena 25. srpna 1944 náletem amerických letadel. I tak Němci stihli vyrubat přibližně 1 km chodeb a většina z nich je dnes volně přístupná.atd. “

http://webcache­.googleusercon­tent.com/sear­ch?q=cache:r62hr1qWRn0J:­www.alena.ilcik­.cz/1411-stranska-skala.php+&cd=2&h­l=cs&ct=clnk&gl=cz

Proč flétnista, nevím, ale možná kvůli tomu, že ve štole jsou otvory, jimž proudí vzduch,, který naráží na hrany otvorů, vznikají vzdušné víry – zvuky, podobně jako zvuky flétny nebo drátů ve větru apod.