Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 29.říjen 23:08

Snížení celkového odporu prostředí proti pohybu "ďolíčkovaným povrchem´ má význam až u vysokých rychlostí (vysokých v relaci k viskozitě prostředí) – u vzduchu a běžné rychlosti aut by bylo spíše kontraproduktivní (nehledě na složitější přesnou výrobu velkých a nepravidelných ploch povrchu auta vůči jednoduchému tvaru míčku)…
A kromě toho – u prodeje aut hraje vysokou roli i design – a kdo by chtěl auto ´potlučené kroupami´?…
😉

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.říjen 0:14

Snížení celkového odporu prostředí proti pohybu "ďolíčkovaným povrchem´ má význam až u vysokých rychlostí (vysokých v relaci k viskozitě prostředí) – u vzduchu a běžné rychlosti aut by bylo spíše kontraproduktivní (nehledě na složitější přesnou výrobu velkých a nepravidelných ploch povrchu auta vůči jednoduchému tvaru míčku)…
A kromě toho – u prodeje aut hraje vysokou roli i design – a kdo by chtěl auto ´potlučené kroupami´?…
😉
_____________­__________
Mosoji – kukněte se na vliv Reynoldsova čísla na odpor prostředí proti pohybu…
🙂
Pokud jde o letectví – turbulentní povrchové proudění je poněkud hůře definovatelné, než proudění laminární – a nepravidelnosti proudění mohou mít u letadel docela zásadní vliv na vztlak (a u letadel i raket na stabilitu) – ale pokud vím, experimentuje (nebo aspoň experimentovalo se s tím).