Odpověděl/a – 29.říjen 23:08
Snížení celkového odporu prostředí proti pohybu "ďolíčkovaným
povrchem´ má význam až u vysokých rychlostí (vysokých v relaci
k viskozitě prostředí) – u vzduchu a běžné rychlosti aut by bylo
spíše kontraproduktivní (nehledě na složitější přesnou výrobu velkých
a nepravidelných ploch povrchu auta vůči jednoduchému tvaru míčku)…
A kromě toho – u prodeje aut hraje vysokou roli i design – a kdo by
chtěl auto ´potlučené kroupami´?…
😉
Odpověděl/a – 30.říjen 0:14
Snížení celkového odporu prostředí proti pohybu "ďolíčkovaným
povrchem´ má význam až u vysokých rychlostí (vysokých v relaci
k viskozitě prostředí) – u vzduchu a běžné rychlosti aut by bylo
spíše kontraproduktivní (nehledě na složitější přesnou výrobu velkých
a nepravidelných ploch povrchu auta vůči jednoduchému tvaru míčku)…
A kromě toho – u prodeje aut hraje vysokou roli i design – a kdo by
chtěl auto ´potlučené kroupami´?…
😉
_______________________
Mosoji – kukněte se na vliv Reynoldsova čísla na odpor prostředí proti
pohybu…
🙂
Pokud jde o letectví – turbulentní povrchové proudění je poněkud
hůře definovatelné, než proudění laminární – a nepravidelnosti
proudění mohou mít u letadel docela zásadní vliv na vztlak (a u letadel
i raket na stabilitu) – ale pokud vím, experimentuje (nebo aspoň
experimentovalo se s tím).