Odpověděl/a – 18.říjen 12:17
Zajímavý článek " Pravopis v současné korespondenci mladých lidí (na
materiálu tradičních dopisů, e-mailů a SMS) v odkazu
http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7880
Jako to vidí Z. Hladká z ÚJCAV Praha
Úroveň současných textů je však po stránce pravopisné poměrně nízká, zejména pokud jsou jejich pisateli mladí lidé.
K důvodům jistě patří pokles knižní četby a zároveň stále výraznější působení internetové produkce, která se pravopisnými pravidly nenechává příliš „svazovat“.
Chybí-li praktické zkušenosti s větším množstvím ortograficky
korektních textů, nemůže mít teoretická výchova ve školách dostačují
vliv na vytváření
automatických návyků, které jsou k zvládnutí pravopisu potřebné. Jde
o trend, s nímž se bude muset škola i veřejnost v nejbližší době tak
či onak vyrovnat.
Pravopis velkých písmen
Většina chyb nevzniká z neznalosti, nýbrž má spíše polointencionální charakter. Odráží narůstající nevšímavost k tomuto pravopisnému jevu. Vyplývá to i z diskusí s učiteli .Trend nepsat velká písmena je u dnešní mládeže poměrně silný i ve školních textech.
Uživatelé elektronické komunikace upřednostňují rychlost.
nerozlišování velkých a malých písmen apod., neboť tyto nedostatky
nenarušují elementární srozumitelnost sdělení, na niž je kladen
největší důraz "
atd.
Odpověděl/a – 18.říjen 15:23
Zajímavý článek " Pravopis v současné korespondenci mladých lidí (na
materiálu tradičních dopisů, e-mailů a SMS) v odkazu
http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7880
Jako to vidí Z. Hladká z ÚJCAV Praha
Úroveň současných textů je však po stránce pravopisné poměrně nízká, zejména pokud jsou jejich pisateli mladí lidé.
K důvodům jistě patří pokles knižní četby a zároveň stále výraznější působení internetové produkce, která se pravopisnými pravidly nenechává příliš „svazovat“.
Chybí-li praktické zkušenosti s větším množstvím ortograficky
korektních textů, nemůže mít teoretická výchova ve školách dostačují
vliv na vytváření
automatických návyků, které jsou k zvládnutí pravopisu potřebné. Jde
o trend, s nímž se bude muset škola i veřejnost v nejbližší době tak
či onak vyrovnat.
Pravopis velkých písmen
Většina chyb nevzniká z neznalosti, nýbrž má spíše polointencionální charakter. Odráží narůstající nevšímavost k tomuto pravopisnému jevu. Vyplývá to i z diskusí s učiteli .Trend nepsat velká písmena je u dnešní mládeže poměrně silný i ve školních textech.
Uživatelé elektronické komunikace upřednostňují rychlost.
nerozlišování velkých a malých písmen apod., neboť tyto nedostatky
nenarušují elementární srozumitelnost sdělení, na niž je kladen
největší důraz "
atd.
–
Velká písmena na nesprávném místě je opačný trend
Pistatelé si neuvědomují funkci velkého písmena, jakou má váhu, v kterých případech se používá atd. . Možná chtějí upozornit na určité slovo, nepřemýšlejí u toho, neumí vyhmátnout podstatu a význam slov …
Je třeba, aby učitelé žáky přesvědčili o důležitosti pravopisu nejen u velkých písmen, ale vedli je k tomu, že je důležité psát správně. Tím se zvýší srozumitelnost textu.