Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.říjen 12:17

Zajímavý článek " Pravopis v současné korespondenci mladých lidí (na materiálu tradičních dopisů, e-mailů a SMS) v odkazu
http://nase-rec.ujc.cas.cz/ar­chiv.php?art=7880

Jako to vidí Z. Hladká z ÚJCAV Praha

Úroveň současných textů je však po stránce pravopisné poměrně nízká, zejména pokud jsou jejich pisateli mladí lidé.

K důvodům jistě patří pokles knižní četby a zároveň stále výraznější působení internetové produkce, která se pravopisnými pravidly nenechává příliš „svazovat“.

Chybí-li praktické zkušenosti s větším množstvím ortograficky korektních textů, nemůže mít teoretická výchova ve školách dostačují vliv na vytváření
automatických návyků, které jsou k zvládnutí pravopisu potřebné. Jde o trend, s nímž se bude muset škola i veřejnost v nejbližší době tak či onak vyrovnat.

Pravopis velkých písmen

Většina chyb nevzniká z neznalosti, nýbrž má spíše polointencionální charakter. Odráží narůstající nevšímavost k tomuto pravopisnému jevu. Vyplývá to i z diskusí s učiteli .Trend nepsat velká písmena je u dnešní mládeže poměrně silný i ve školních textech.

Uživatelé elektronické komunikace upřednostňují rychlost. nerozlišování velkých a malých písmen apod., neboť tyto nedostatky nenarušují elementární srozumitelnost sdělení, na niž je kladen největší důraz "
atd.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 18.říjen 15:23

Zajímavý článek " Pravopis v současné korespondenci mladých lidí (na materiálu tradičních dopisů, e-mailů a SMS) v odkazu
http://nase-rec.ujc.cas.cz/ar­chiv.php?art=7880

Jako to vidí Z. Hladká z ÚJCAV Praha

Úroveň současných textů je však po stránce pravopisné poměrně nízká, zejména pokud jsou jejich pisateli mladí lidé.

K důvodům jistě patří pokles knižní četby a zároveň stále výraznější působení internetové produkce, která se pravopisnými pravidly nenechává příliš „svazovat“.

Chybí-li praktické zkušenosti s větším množstvím ortograficky korektních textů, nemůže mít teoretická výchova ve školách dostačují vliv na vytváření
automatických návyků, které jsou k zvládnutí pravopisu potřebné. Jde o trend, s nímž se bude muset škola i veřejnost v nejbližší době tak či onak vyrovnat.

Pravopis velkých písmen

Většina chyb nevzniká z neznalosti, nýbrž má spíše polointencionální charakter. Odráží narůstající nevšímavost k tomuto pravopisnému jevu. Vyplývá to i z diskusí s učiteli .Trend nepsat velká písmena je u dnešní mládeže poměrně silný i ve školních textech.

Uživatelé elektronické komunikace upřednostňují rychlost. nerozlišování velkých a malých písmen apod., neboť tyto nedostatky nenarušují elementární srozumitelnost sdělení, na niž je kladen největší důraz "
atd.

Velká písmena na nesprávném místě je opačný trend

Pistatelé si neuvědomují funkci velkého písmena, jakou má váhu, v kterých případech se používá atd. . Možná chtějí upozornit na určité slovo, nepřemýšlejí u toho, neumí vyhmátnout podstatu a význam slov …

Je třeba, aby učitelé žáky přesvědčili o důležitosti pravopisu nejen u velkých písmen, ale vedli je k tomu, že je důležité psát správně. Tím se zvýší srozumitelnos­t textu.