Odpověděl/a – 24.červenec 16:53
Jako bývalému přednostovi stanice je mi z názorů špatně. Je rozdíl mezi zda to jde a zda se to používá. Příslušné platné předpisy ČD to znají jako smíšená přeprava a nic ji nezakazuje. Jediná limitující podmínka je způsob brzdění a rychlost vzhledem k druhu osobního vlaku. Nákladní vozy by měly mít přestavovač na první způsob brzdění a nebo vypnutou brzdu a tím řazeny ne na konci vlaku , vůz konstrukční rychlost běžnou t.j. 80 nebo 100 a nebo i 120. Ještě nedávno, do omezení přepravy kusových zásilek, osobní vlaky vozily tzv. pakláky /pakl= balík,zavazadlo/ , což byly kryté nákladní vozy schopné na rychlost 120.
Odpověděl/a – 24.červenec 17:16
Jako bývalému přednostovi stanice je mi z názorů špatně. Je rozdíl
mezi zda to jde a zda se to používá. Příslušné platné předpisy ČD to
znají jako smíšená přeprava a nic ji nezakazuje. Jediná limitující
podmínka je způsob brzdění a rychlost vzhledem k druhu osobního vlaku.
Nákladní vozy by měly mít přestavovač na první způsob brzdění a nebo
vypnutou brzdu a tím řazeny ne na konci vlaku , vůz konstrukční rychlost
běžnou t.j. 80 nebo 100 a nebo i 120. Ještě nedávno, do omezení
přepravy kusových zásilek, osobní vlaky vozily tzv. pakláky /pakl=
balík,zavazadlo/ , což byly kryté nákladní vozy schopné na rychlost
120.
A na nočním rychlíku Praha – Košice s lůžkovými vozy a zpět je
připojen patrový nákladní vůz pro přepravou osobních automobilů,který
je poměrně dost využíván. Večer v Praze naloží kočár, zalehne a ráno
v Popradu či až v Košicích vstane, vezme auto a je vymalováno.