Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.červenec 16:53

Jako bývalému přednostovi stanice je mi z názorů špatně. Je rozdíl mezi zda to jde a zda se to používá. Příslušné platné předpisy ČD to znají jako smíšená přeprava a nic ji nezakazuje. Jediná limitující podmínka je způsob brzdění a rychlost vzhledem k druhu osobního vlaku. Nákladní vozy by měly mít přestavovač na první způsob brzdění a nebo vypnutou brzdu a tím řazeny ne na konci vlaku , vůz konstrukční rychlost běžnou t.j. 80 nebo 100 a nebo i 120. Ještě nedávno, do omezení přepravy kusových zásilek, osobní vlaky vozily tzv. pakláky /pakl= balík,zavazadlo/ , což byly kryté nákladní vozy schopné na rychlost 120.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.červenec 17:16

Jako bývalému přednostovi stanice je mi z názorů špatně. Je rozdíl mezi zda to jde a zda se to používá. Příslušné platné předpisy ČD to znají jako smíšená přeprava a nic ji nezakazuje. Jediná limitující podmínka je způsob brzdění a rychlost vzhledem k druhu osobního vlaku. Nákladní vozy by měly mít přestavovač na první způsob brzdění a nebo vypnutou brzdu a tím řazeny ne na konci vlaku , vůz konstrukční rychlost běžnou t.j. 80 nebo 100 a nebo i 120. Ještě nedávno, do omezení přepravy kusových zásilek, osobní vlaky vozily tzv. pakláky /pakl= balík,zavazadlo/ , což byly kryté nákladní vozy schopné na rychlost 120.
A na nočním rychlíku Praha – Košice s lůžkovými vozy a zpět je připojen patrový nákladní vůz pro přepravou osobních automobilů,který je poměrně dost využíván. Večer v Praze naloží kočár, zalehne a ráno v Popradu či až v Košicích vstane, vezme auto a je vymalováno.