Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.červen 16:05

Je konec školního roku, děti dostali vysvědčení. Někteří se známkami, jiní se slovním hodnocením, další mají známky i slovní hodnocení.

Je pravda, že čísla na vysvědčení nejsou opravdovým obrazem vědomostí žáka. Často se stává, že jedničkáří se v životě tolik neuplatní jako ti, kteří byli nadaní, ale učení je třeba nebavilo.. Ne každá jednička je jednička atd. Pro soutěživé typy jsou ale jedničky jakousi nejvyšší metou.

Když se podíváme na známkování:
Je tradiční, přehledné a všem srozumitelné. Jedničky na vysvědčení podporují výkon, stejně jako pětky často motivují k lepšímu výkonu.
Bohužel , některé děti se učí jen kvůli známkám, nikoliv kvůli tomu, aby se něco dověděly.
Mít pěkné známky vede často k podvádění, známka hodnotí výkon, ale nevysvětlí, proč to či ono dítě umí nebo neumí, .
Při přijímání na střední školu jsou známky určitým kritériem.

Špatné známky stresují a mohou vést k rivalitě, porovnávání, urážkám atd. Záleží také na výchově a na tom, jak rodiče své děti vidí.

Bohužel zatím stále převažuje známkování nad slovním hodnocením.

Pro některé rodiče je nesrozumitelné – jsou zvyklí na čísla, takže někdy těžko odhadují, pro učitel náročné jednak časově, jednak je třeba se jasně stylisticky vyjadřovat, nebýt ironický atd. .

Ale na druhé straně slovní hodnocení řekne rodičlm i dětem, v čem je dobré, kde se může zlepšit., nepovzbuzuje soupeření, hodnocení se dá formulovat pozitivně, takže děti motivuje, nepovzbuzuje soupeření atd.

Vysvědčení „straší děti“, někdy i rodiče už 240 let. Pravidelné hodnocení zavedla Marie Terezie. Zřejmě známkování dále přetrvá, protože stále mnozí nechápou, že cílem je naučit se, jít dál, dovídat se stále něco novéh, nikoliv mít pěkné známky.

Slovní hodnocení dopourčí dítěti, co má dělat, na co se zaměřit.

Každému vyhovuje něco jiného., není to černobílé … Oba způsoby mají stránku pozitivní i negativní…

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.červen 17:42

Je konec školního roku, děti dostali vysvědčení. Někteří se známkami, jiní se slovním hodnocením, další mají známky i slovní hodnocení.

Je pravda, že čísla na vysvědčení nejsou opravdovým obrazem vědomostí žáka. Často se stává, že jedničkáří se v životě tolik neuplatní jako ti, kteří byli nadaní, ale učení je třeba nebavilo.. Ne každá jednička je jednička atd. Pro soutěživé typy jsou ale jedničky jakousi nejvyšší metou.

Když se podíváme na známkování:
Je tradiční, přehledné a všem srozumitelné. Jedničky na vysvědčení podporují výkon, stejně jako pětky často motivují k lepšímu výkonu.
Bohužel , některé děti se učí jen kvůli známkám, nikoliv kvůli tomu, aby se něco dověděly.
Mít pěkné známky vede často k podvádění, známka hodnotí výkon, ale nevysvětlí, proč to či ono dítě umí nebo neumí, .
Při přijímání na střední školu jsou známky určitým kritériem.

Špatné známky stresují a mohou vést k rivalitě, porovnávání, urážkám atd. Záleží také na výchově a na tom, jak rodiče své děti vidí.

Bohužel či boíhudík? Zatím stále převažuje známkování nad slovním hodnocením.

Pro některé rodiče je nesrozumitelné – jsou zvyklí na čísla, takže někdy těžko odhadují, pro učitel náročné jednak časově, jednak je třeba se jasně stylisticky vyjadřovat, nebýt ironický atd. .

Ale na druhé straně slovní hodnocení řekne rodičlm i dětem, v čem je dobré, kde se může zlepšit., nepovzbuzuje soupeření, hodnocení se dá formulovat pozitivně, takže děti motivuje, nepovzbuzuje soupeření atd.

Vysvědčení „straší děti“, někdy i rodiče už 240 let. Pravidelné hodnocení zavedla Marie Terezie. Zřejmě známkování dále přetrvá, protože stále mnozí nechápou, že cílem je naučit se, jít dál, dovídat se stále něco novéh, nikoliv mít pěkné známky.

Slovní hodnocení dopourčí dítěti, co má dělat, na co se zaměřit.

Každému vyhovuje něco jiného., není to černobílé … Oba způsoby mají stránku pozitivní i negativní…

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.červen 19:13

Je konec školního roku, děti dostali vysvědčení. Někteří se známkami, jiní se slovním hodnocením, další mají známky i slovní hodnocení.

Je pravda, že čísla na vysvědčení nejsou opravdovým obrazem vědomostí žáka. Často se stává, že jedničkáří se v životě tolik neuplatní jako ti, kteří byli nadaní, ale učení je třeba nebavilo.. Ne každá jednička je jednička atd. Pro soutěživé typy jsou ale jedničky jakousi nejvyšší metou.

Když se podíváme na známkování:
Je tradiční, přehledné a všem srozumitelné. Jedničky na vysvědčení podporují výkon, stejně jako pětky často motivují k lepšímu výkonu.
Bohužel , některé děti se učí jen kvůli známkám, nikoliv kvůli tomu, aby se něco dověděly.
Mít pěkné známky vede často k podvádění, známka hodnotí výkon, ale nevysvětlí, proč to či ono dítě umí nebo neumí, .
Při přijímání na střední školu jsou známky určitým kritériem.

Špatné známky stresují a mohou vést k rivalitě, porovnávání, urážkám atd. Záleží také na výchově a na tom, jak rodiče své děti vidí.

Bohužel či boíhudík? Zatím stále převažuje známkování nad slovním hodnocením.

Pro některé rodiče je nesrozumitelné – jsou zvyklí na čísla, takže někdy těžko odhadují, pro učitele náročné jednak časově, jednak je třeba se jasně stylisticky vyjadřovat, nebýt ironický atd. .

Ale na druhé straně slovní hodnocení řekne rodičlm i dětem, v čem dítě je dobré, kde se může zlepšit., omezuje soupeření, hodnocení se dá formulovat pozitivně, takže děti motivuje atd..

Vysvědčení „straší děti“, někdy i rodiče už 240 let. Pravidelné hodnocení zavedla Marie Terezie.

Zřejmě známkování dále přetrvá, protože stále m rodiče ani učitelé í nechápou, že cílem je naučit se, jít dál, dovídat se stále něco novéh, nikoliv mít pěkné známky.

Slovní hodnocení dopourčí dítěti, co má dělat, na co se zaměřit.

Každému vyhovuje něco jiného., není to černobílé … Oba způsoby mají stránku pozitivní i negativní…