Odpověděl/a – 30.červen 10:30
V lokomotivách se tento systém používá nikoliv kvůli efektivitě, ale kvůli zajištění přenosu vysokého točivého momentu. Kdyby se v lokomotivě použil pouze spalovací motor patřičného výkonu, víš jak veliká by musela být spojka a převodovka? Přidaný generátor a elekromotory rozhodně nezvyšují efetivitu celého pohonného ústrojí, je tomu naopak.
Odpověděl/a – 30.červen 14:46
V lokomotivách se tento systém používá nikoliv kvůli efektivitě, ale kvůli zajištění přenosu vysokého točivého momentu. Kdyby se v lokomotivě použil pouze spalovací motor patřičného výkonu, víš jak veliká by musela být spojka a převodovka? Přidaný generátor a elekromotory rozhodně nezvyšují efetivitu celého pohonného ústrojí, je tomu naopak.
Opravdu si myslíš, že je efektivní nejprve ve spalovacím motoru přeměnit tepelnou energii paliva v energii mechanickou, tu potom v generátoru přeměnit v energii elektrickou a tu znovu přemenit v elektromotoru na energii mechanickou? Víš co to je účinnost? Víš, že celková se počítá jako součin dílčích účinností všech prvků celého pohonného řetězce?