Odpověděl/a – 14.květen 16:19
Jeden z nejslavnějších leteckých motorů nejen WWII je třeba Rolls
Royce merlin ) http://cs.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin ) –
objem cca 27 l, hmotnost cca 750 kg – dovedeš si představit něco
takového dát do motorky??
😉
A pokud jde o ono „přetáčení letadla“ při přidání (či
ubrání) – nejde ani tak o točivý moment motoru, jako o moment
setrvačnosti otáčejících se částí (zejména vrtule) vůči momentu
setrvačnosti draku letadla (a týkalo se v podstatě jen jednomotorových
strojů)…
😉
Odpověděl/a – 14.květen 16:25
Jeden z nejslavnějších leteckých motorů nejen WWII je třeba Rolls
Royce merlin ) http://cs.wikipedia.org/wiki/Rolls-Royce_Merlin ) –
objem cca 27 l, hmotnost cca 750 kg – dovedeš si představit něco
takového dát do motorky??
😉
A pokud jde o ono „přetáčení letadla“ při přidání (či
ubrání) – nejde ani tak o točivý moment motoru, jako o moment
setrvačnosti otáčejících se částí (zejména vrtule) vůči momentu
setrvačnosti draku letadla (a týkalo se v podstatě jen jednomotorových
strojů)…
😉
Doplňuji:
K Doplnění:
Píšeš nesmysly…
Pro výpočet výkonu z ´krouťáku´ je jednoduchý vzorec*), ale uvědom si,
že tento vztah je závislý na otáčkách (které ty neuvádíš – a které
nejsou pro výkony a krouťáky oněch motorů – které zmiňuješ,
tytéž!!! – schválně se koukni na jejich charakteristiky!).
___
*) P = π . M . ot / 30 (W)