Odpověděl/a – 13.květen 20:17
Stručně řečeno, trojčlenka je, dá se říct, takový fígl, kterým se snáze a rychleji počítají příklady.
Typický příklad:
Jdete do obchodu koupit zásoby limonády. Za 100 korun jste koupili 5 láhví
limonády. Kolik limonád byste koupili, kdybyste měli 200 korun?
___
Obyčejné složité a pomalejší řešení:
100 korun = 5 láhví
100 korun / 5 láhvemi = 20 korun
Takže 20 korun stojí 1 láhev.
Otázka zněla: „Kolik limonád byste koupili, kdybyste měli
200 korun?“.
200 korun / 20 korunami = 10 limonád
▬▬▬▬▬▬
↑
výsledek
Tohle doufám zvládáš…
Teď řešení trojčlenkou:
100 korun = 5 limonád
↑ 200 korun = ? limonád ↑
_____________________
? limonád / 5 limonádami = 200 korun / 100 korunami
5 limonád * 200 korun
? limonád = ––––––––––––––––––– =
10 limonád
100 korunami ▬▬▬▬▬
↑
výsledek
Chápeš to aspoň trochu? Mimochodem, tohle se učí už v 7. třídě. ;)
Odpověděl/a – 13.květen 20:22
Stručně řečeno, trojčlenka je, dá se říct, takový fígl, kterým se snáze a rychleji počítají příklady.
Typický příklad:
Jdete do obchodu koupit zásoby limonády. Za 100 korun jste koupili 5 láhví
limonády. Kolik limonád byste koupili, kdybyste měli 200 korun?
___
Obyčejné složité a pomalejší řešení:
100 korun = 5 láhví
100 korun / 5 láhvemi = 20 korun
Takže 20 korun stojí 1 láhev.
Otázka zněla: „Kolik limonád byste koupili, kdybyste měli
200 korun?“.
200 korun / 20 korunami = 10 limonád
▬▬▬▬▬▬
↑
výsledek
Tohle doufám zvládáš…
Teď řešení trojčlenkou:
100 korun = 5 limonád
↑ 200 korun = ? limonád ↑
_____________________
? limonád / 5 limonádami = 200 korun / 100 korunami
5 limonád * 200 korun
? limonád = ––––––––––––––––––– =
10 limonád
100 korunami ▬▬▬▬▬
↑
výsledek
Chápeš to aspoň trochu? Mimochodem, tohle se učí už v 7. třídě.
;)
Doplňuji:
Trochu se to rozházelo, mělo to vypadat takhle: http://i59.tinypic.com/2rvzcbs.jpg