Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.únor 20:17

K čemu slouží? Aby bylo dílo čtivé, neopakovala se stejná slova. Určtiě jste se učili ve škole, kolik druhů slovní zásoby se dá použít ve stylistické oblasti. Pestrost jazykových prostředků souvisí se způlsobem vyjadřování, vyspělosti autora. Svědčí o tom především umělecká díla.

Jde o osobité vyjádření autora, svým jazykem nám něco sděluje, něco poznáváme, působí i esteticky. Autor využívá pro charakteristiku prostředí či osob např. výrazy nespisovné, vyjadřuje se rovněž obrazně (metafora, metonymie, personifikace atd.), nečekanými spojeními působí na čtenáře, nazačuje nebo přenáší význam atd.

Vede k zamyšlení – hrom bije, déšť bubnuje, první housle, máte máslo na hlavě, je to jidáš (třeba znát význam), mít husí kůži atd.

Podle jazyka poznáme i styl autora. Styl – osobitý způsob vyjadřování autora., způsob využití jazykových prostředků, jejich kombinace. Záměrem je slohová vytříbenost a jazyková správnost.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.říjen 19:10

K čemu slouží? Aby bylo dílo čtivé, neopakovala se stejná slova. Určtiě jste se učili ve škole, kolik druhů slovní zásoby se dá použít ve stylistické oblasti. Pestrost jazykových prostředků souvisí se způlsobem vyjadřování, vyspělosti autora. Svědčí o tom především umělecká díla.

Jde o osobité vyjádření autora, svým jazykem nám něco sděluje, něco poznáváme, působí i esteticky. Autor využívá pro charakteristiku prostředí či osob např. výrazy nespisovné, vyjadřuje se rovněž obrazně (metafora, metonymie, personifikace atd.), nečekanými spojeními působí na čtenáře, nazačuje nebo přenáší význam atd.

Vede k zamyšlení – hrom bije, déšť bubnuje, první housle, máte máslo na hlavě, je to jidáš (třeba znát význam), mít husí kůži atd.

Podle jazyka poznáme i styl autora. Styl – osobitý způsob vyjadřování autora., způsob využití jazykových prostředků, jejich kombinace. Záměrem je slohová vytříbenost a jazyková správnost.

Co k nim patří?
http://wiki.rvp­.cz/index.php?ti­tle=Kabinet/U­cebni_texty/ZZNe­tridene/Um%C4%9Bl­eck%C3%A9_jazy­kov%C3%A9_pros­t%C5%99edky