Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.únor 20:19

Dalo se najít na netu.

"Původní nádraží tvořily dvě klasicistní budovy – odjezdová s dvěma čtvercovými věžemi při Hybernské ulici, která měla funkci hlavního průčelí, a příjezdová při dnešní Havlíčkově ulici. Prostor uprostřed byl úmyslně ponechán volný pro odvětrávání kouře a páry z lokomotiv. K jeho zastřešení částečně dřevěným a částečně proskleným krovem neseným litinovými sloupy došlo až v roce 1862.

V době svého vzniku bylo dnešní Masarykovo nádraží jednou z největších a nejvýstavnějších železničních stanic v Evropě.

atd.
http://www.msde­velopment.cz/his­torie-nadrazi/

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.únor 20:28

Dalo se najít na netu.

"Původní nádraží tvořily dvě klasicistní budovy – odjezdová s dvěma čtvercovými věžemi při Hybernské ulici, která měla funkci hlavního průčelí, a příjezdová při dnešní Havlíčkově ulici. Prostor uprostřed byl úmyslně ponechán volný pro odvětrávání kouře a páry z lokomotiv. K jeho zastřešení částečně dřevěným a částečně proskleným krovem neseným litinovými sloupy došlo až v roce 1862.

V době svého vzniku bylo dnešní Masarykovo nádraží jednou z největších a nejvýstavnějších železničních stanic v Evropě.

atd.
http://www.msde­velopment.cz/his­torie-nadrazi/

Doplňuji:
Ještě další odkaz – „Klasicismus a empír v Praze – přibližně mezi lety 1780–1850“

„Vlakové nádraží Praha-střed – dnes Masarykovo nádraží (Hybernská / Nové Město)“

http://www.pamatky-praha.cz/pamatky-v-praze/klasicismus-empir

více diskuse