Odpověděl/a – 14.únor 20:19
Dalo se najít na netu.
"Původní nádraží tvořily dvě klasicistní budovy – odjezdová s dvěma čtvercovými věžemi při Hybernské ulici, která měla funkci hlavního průčelí, a příjezdová při dnešní Havlíčkově ulici. Prostor uprostřed byl úmyslně ponechán volný pro odvětrávání kouře a páry z lokomotiv. K jeho zastřešení částečně dřevěným a částečně proskleným krovem neseným litinovými sloupy došlo až v roce 1862.
V době svého vzniku bylo dnešní Masarykovo nádraží jednou z největších a nejvýstavnějších železničních stanic v Evropě.
Odpověděl/a – 14.únor 20:28
Dalo se najít na netu.
"Původní nádraží tvořily dvě klasicistní budovy – odjezdová s dvěma čtvercovými věžemi při Hybernské ulici, která měla funkci hlavního průčelí, a příjezdová při dnešní Havlíčkově ulici. Prostor uprostřed byl úmyslně ponechán volný pro odvětrávání kouře a páry z lokomotiv. K jeho zastřešení částečně dřevěným a částečně proskleným krovem neseným litinovými sloupy došlo až v roce 1862.
V době svého vzniku bylo dnešní Masarykovo nádraží jednou z největších a nejvýstavnějších železničních stanic v Evropě.
atd.
http://www.msdevelopment.cz/historie-nadrazi/
Doplňuji:
Ještě další odkaz – „Klasicismus a empír v Praze – přibližně
mezi lety 1780–1850“
„Vlakové nádraží Praha-střed – dnes Masarykovo nádraží (Hybernská / Nové Město)“
http://www.pamatky-praha.cz/pamatky-v-praze/klasicismus-empir
více diskuse