Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.leden 10:33

Jako absolvent SPŠCH i VŠCHT můžu potvrdit, že oproti absolventům gymnázia mi to na VŠ zpočátku trochu drhlo v matematice. V chemické teorii jsem na tom byl zhruba stejně, v laboratořích jsem jako průmyslovák měl oproti gymnazistům poměrně značný náskok.

Stejná situace nastala i později, když jsem necelé tři roky na VŠ vedl seminář analytické chemie. Absolventi gymnázia zpočátku v laboratoři spíše tápali a pro praktickou práci byli půl semestru nepoužitelní. Průmyslováci byli od počátku schopní samostatné práce. Někteří byli dokonce tak samostatní, že se vykašlali na mé zadání a pracovali metodami, které se měli učit až ve vyšších ročnících. Místo zdlouhavého určování kationtů srážecími reakcemi (tím analytické laborky vždy začínají) se vloudili se do jiné laboratoře a přidělené vzorky analyzovali přístrojovými metodami. Nikdo z gymnazistů na mě takový podvod neudělal. Buď byli tak poctiví, nebo spektrograf či chromatograf v životě neviděli.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 26.leden 11:07

Jako absolvent SPŠCH i VŠCHT můžu potvrdit, že oproti absolventům gymnázia mi to na VŠ zpočátku trochu drhlo v matematice. V chemické teorii jsem na tom byl zhruba stejně, v laboratořích jsem jako průmyslovák měl oproti gymnazistům poměrně značný náskok.

Stejná situace nastala i později, když jsem necelé tři roky na VŠ vedl seminář analytické chemie. Absolventi gymnázia zpočátku v laboratoři spíše tápali a pro praktickou práci byli půl semestru nepoužitelní. Průmyslováci byli od počátku schopní samostatné práce. Někteří byli dokonce tak samostatní, že se vykašlali na mé zadání a pracovali metodami, které se měli učit až ve vyšších ročnících. Místo zdlouhavého určování kationtů srážecími reakcemi (tím analytické laborky vždy začínají) se vloudili se do jiné laboratoře a přidělené vzorky analyzovali přístrojovými metodami. Nikdo z gymnazistů na mě takový podvod neudělal. Buď byli tak poctiví, nebo spektrograf či chromatograf v životě neviděli.
Doplňuji:
Nechci, aby má odpověď vyzněla ve smylu, že absolventi jednoho typu střední školy jsou na VŠ lepšími studenty než druzí. Není to pravda, úspěšní i méně úspěšní studenti pocházeli z odborných škol i gymnázií. K mým úplně nejlepším studentům patřila slečna ze střední zemědělské školy.