Odpověděl/a – 23.říjen 9:40
Moje sousedka má syna, chodí do 4. či 5. třídy. Dostává za DÚ slohové práce. Maminka mu je pomáhá vypracovat, aby syn dostal jedničku. Stane se tak a ještě je pochválený. Když píše výjimečně slohovou práci ve škole, dopadne špatně – „nemá svůj den“. Opět otázka. Kdo je vinen?
Nechci tvrdit, že je to případ slohové práce, kterou jste vložil, ale bohužel je i určitě chyba ve vyučujících. Kdo z dětí vypracování domácí úkoly sám? Stačí se podívat např. na Ontolu,. Zde je vidět, že děti neznají pravopis, neumí klást otázky, nemají zájem sami přemýšlet.
Někdy těžko pochopitelné … napadlo mě – „budu mýt děti?“ Nebo – o čem svědčí dotaz či vlastně arogantní konstatování bez dalšího vysvětlení – „chci vaši dceru za ženu“ .
Co víc dodat? Je to mnohem a mnohem složitější.
Odpověděl/a – 23.říjen 10:38
Moje sousedka má syna, chodí do 4. či 5. třídy. Dostává za DÚ slohové práce. Maminka mu je pomáhá vypracovat, aby syn dostal jedničku. Stane se tak a ještě je pochválený. Když píše výjimečně slohovou práci ve škole, dopadne špatně – „nemá svůj den“. Opět otázka. Kdo je vinen?
Nechci tvrdit, že je to případ slohové práce, kterou jste vložil, ale bohužel je i určitě chyba ve vyučujících. Kdo z dětí vypracování domácí úkoly sám? Stačí se podívat např. na Ontolu,. Zde je vidět, že děti neznají pravopis, neumí klást otázky, nemají zájem sami přemýšlet.
Někdy těžko pochopitelné … napadlo mě – „budu mýt děti?“ Nebo – o čem svědčí dotaz či vlastně arogantní konstatování bez dalšího vysvětlení – „chci vaši dceru za ženu“ .
Co víc dodat? Je to mnohem a mnohem složitější.
Doplňuji:
Ach jo. Nejde o neznalost ..... ve mně vyvolala … samy děti …
Jinak diskuse.