Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.říjen 16:55

Nemocenské vyplácí OSSZ, podklady pro výplatu nemocenského jí předává zaměstnavatel (případně OSVČ). Za výplatu nemocenského odpovídá OSSZ,
za předávání podkladů OSSZ bez zbytečného prodlení odpovídá ten, kdo podklady předává.

OSSZ má po převzetí podkladů na výplatu nemocenského lhůtu 30 dnů,
ale v období vyšší nemocnosti (např. chřipkové epidemie) se může lhůta
první výplaty prodloužit. Většinou bývá opožděna pouze první výplata,
další už chodívají v pořádku.

  • ––––

Není-li nemocenské vyplaceno včas, je nutné napřed zjistit, kde došlo k problému.

Může jít o chybějící číslo účtu a/nebo podpis zaměstnance (zaměstnanec by měl zavolat zaměstnavateli a ověřit si, jestli jsou všechny podklady v pořádku, rovnou se může zeptat, zda/kdy zaměstnavatel podklady odeslal).

Další možností je zdržení na straně zaměstnavatele,
zdržení na straně pošty, může jít i o ztrátu zásilky na poště.

Teprve v případě, že vše odešlo v pořádku, lze na OSSZ
zjistit, zda/kdy podklady obdržela a domáhat se nápravy.

  • ––––

Pokud by šlo o zanedbání zaměstnavatele, lze si na konkrétního
zaměstnance stěžovat jeho nadřízenému nebo vedení firmy.

Obdobně v případě zanedbání na OSSZ – stížnost na konkrétního
zaměstnance adresovat jeho nadřízenému nebo vedení pobočky.

  • ––––

Postih je v kompetenci zaměstnavatele konkrétní osoby, člověk, jemuž
se opozdila výplata nemocenského, nemá možnost postih nijak ovlivnit.

  • ––––––

@ Funna:

Nárok na nemocenské nesouvisí s tím, jestli jde o zaměstnavatele, OSVČ nebo o zaměstnance. Pro nárok na nemocenské je podmínkou účast na nemocenském pojištění (nebo vznik nemoci v ochranné lhůtě 7 kalendářních dnů).

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.říjen 20:23

Nemocenské vyplácí OSSZ, podklady pro výplatu nemocenského jí předává zaměstnavatel (případně OSVČ). Za výplatu nemocenského odpovídá OSSZ,
za předávání podkladů OSSZ bez zbytečného prodlení odpovídá ten, kdo podklady předává.

OSSZ má po převzetí podkladů na výplatu nemocenského lhůtu 30 dnů,
ale v období vyšší nemocnosti (např. chřipkové epidemie) se může lhůta
první výplaty prodloužit. Většinou bývá opožděna pouze první výplata,
další už chodívají v pořádku.

  • ––––

Není-li nemocenské vyplaceno včas, je nutné napřed zjistit, kde došlo k problému.

Může jít o chybějící číslo účtu a/nebo podpis zaměstnance (zaměstnanec by měl zavolat zaměstnavateli a ověřit si, jestli jsou všechny podklady v pořádku, rovnou se může zeptat, zda/kdy zaměstnavatel podklady odeslal).

Další možností je zdržení na straně zaměstnavatele,
zdržení na straně pošty, může jít i o ztrátu zásilky na poště.

Teprve v případě, že vše odešlo v pořádku, lze na OSSZ
zjistit, zda/kdy podklady obdržela a domáhat se nápravy.

  • ––––

Pokud by šlo o zanedbání zaměstnavatele, lze si na konkrétního
zaměstnance stěžovat jeho nadřízenému nebo vedení firmy.

Obdobně v případě zanedbání na OSSZ – stížnost na konkrétního
zaměstnance adresovat jeho nadřízenému nebo vedení pobočky.

  • ––––

Postih je v kompetenci zaměstnavatele konkrétní osoby, člověk, jemuž
se opozdila výplata nemocenského, nemá možnost postih nijak ovlivnit.

  • ––––––

@ Funna:

Nárok na nemocenské nesouvisí s tím, jestli jde o zaměstnavatele, OSVČ nebo o zaměstnance. Pro nárok na nemocenské je podmínkou účast na nemocenském pojištění (nebo vznik nemoci v ochranné lhůtě 7 kalendářních dnů).
Doplňuji:
@Funna:

K odpovědi na dotaz není nutné vědět,
je-li tazatel zaměstnancem, nebo OSVČ.

Náhrada mzdy za nemoc od zaměstnavatele
za pracovní směny naplánované do 14. dne
nemoci není nemocenské.

Nemocenské je dávkou nemocenského pojištění.
Na dávku má od 15. dne nemoci nárok každý,
kdo je účasten na nemocenském pojištění.

Opakuji:
Čtěte dotazy, na něž odpovídáte
a doporučuji i doplnit informace …