Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.duben 2:35

kamion s motorem kolem 700 HP existuje, volvo FH 16 dělá verzi 750 koní, scania R730 má 730 koní, atd…

ovšem maximální rychlost není závislá od výkonu motoru, ale od převodovky a od toho, kolik zvládne otáček…všechny tyto motory jsou nízkootáčkové, kde je zelené pásmo v rozmezí cca 1100 – 1500 (podle typu)… červené pásmo začíná nad cca 2400 otáček…

převodovky jsou 12 a 16 rychlostní a jsou dělané pro optimální rozvržení stupňů do rychlosti 90 km/h

pokud bys odpojil omezovač (anebo třeba z kopce omezovač není aktivní a auto se dá rozjet rychleji), tak se dá s kamionem reálně jet 110 – 120 km/h tak, aby byl ještě ovladatelný a pod kontrolou…mi se povedl man nedopatřením rozjet na 110 km/h z kopce, a i když to bylo auto úplně nové, šlo z toho kvůli dalším vlivům strach (boční vítr, rovnoměrnost naložení nákladu, brzdy, atd)…

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 6.duben 2:38

kamion s motorem kolem 700 HP existuje, volvo FH 16 dělá verzi 750 koní, scania R730 má 730 koní, atd…

ovšem maximální rychlost není závislá od výkonu motoru, ale od převodovky a od toho, kolik zvládne otáček…všechny tyto motory jsou nízkootáčkové, kde je zelené pásmo v rozmezí cca 1100 – 1500 (podle typu)… červené pásmo začíná nad cca 2400 otáček…

převodovky jsou 12 a 16 rychlostní a jsou dělané pro optimální rozvržení stupňů do rychlosti 90 km/h

pokud bys odpojil omezovač (anebo třeba z kopce omezovač není aktivní a auto se dá rozjet rychleji), tak se dá s kamionem reálně jet 110 – 120 km/h tak, aby byl ještě ovladatelný a pod kontrolou…mi se povedl man nedopatřením rozjet na 110 km/h z kopce, a i když to bylo auto úplně nové, šlo z toho kvůli dalším vlivům strach (boční vítr, rovnoměrnost naložení nákladu, brzdy, atd)…
Doplňuji:
jinak ručička tachometru ti nikdy nevyšplhá na více jak 125 km/h, protože každý kamion má tachograf a budík na přístrojovce maximálně do této rychlosti…