Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 10.březen 19:22

Instantní svět. Češi objevují krásu Instagramu

Říká se jim mrvítka anebo ještě o něco vulgárněji. Jsou to aplikace neboli malé programy pro mobilní telefony. S jejich pomocí si svět můžete vyfotografovat hezčí a barevnější, než ve skutečnosti je. Nejznámější se jmenuje Instagram.

V čem je kouzlo Instagramu? Po pravdě řečeno, jsou ta kouzla dvě. První se jmenuje „uděláme tu fotku hezčí“. Taky máte pocit, že když pořídíte snímek kompaktním fotoaparátem nebo mobilním telefonem, vypadá tak nějak nekvalitně a lacině? Většinou má spousty chyb, počínaje červenýma očima a konče třeba nevýraznými barvami. Že lze fotky upravovat a vylepšovat ve složitých programech (jako Photoshop), není žádné tajemství a dělá to i většina profesionálních fotografů. Aplikace v mobilních telefonech nabízejí něco mnohem jednoduššího. Říká se tomu „filtry“. Prostě uděláte fotku a jedním z takových filtrů ji „protáhnete“ … a zničehonic vypadá líp. Barvy jsou sytější, kontury ostřejší … a specializované filtry dokáží dodat další kouzla. Například snímek dostane retrostyl a vypadá jako pořízený před padesáti lety. Obyčejná fotka cvaknutá mobilem je pak najednou jak z magazínu.

atd. v odkazu

http://www.re­flex.cz/clanek/zpra­vy/47339/instan­tni-svet-cesi-objevuji-krasu-instagramu.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.březen 19:55

Instantní svět. Češi objevují krásu Instagramu

Říká se jim mrvítka anebo ještě o něco vulgárněji. Jsou to aplikace neboli malé programy pro mobilní telefony. S jejich pomocí si svět můžete vyfotografovat hezčí a barevnější, než ve skutečnosti je. Nejznámější se jmenuje Instagram.

V čem je kouzlo Instagramu? Po pravdě řečeno, jsou ta kouzla dvě. První se jmenuje „uděláme tu fotku hezčí“. Taky máte pocit, že když pořídíte snímek kompaktním fotoaparátem nebo mobilním telefonem, vypadá tak nějak nekvalitně a lacině? Většinou má spousty chyb, počínaje červenýma očima a konče třeba nevýraznými barvami. Že lze fotky upravovat a vylepšovat ve složitých programech (jako Photoshop), není žádné tajemství a dělá to i většina profesionálních fotografů. Aplikace v mobilních telefonech nabízejí něco mnohem jednoduššího. Říká se tomu „filtry“. Prostě uděláte fotku a jedním z takových filtrů ji „protáhnete“ … a zničehonic vypadá líp. Barvy jsou sytější, kontury ostřejší … a specializované filtry dokáží dodat další kouzla. Například snímek dostane retrostyl a vypadá jako pořízený před padesáti lety. Obyčejná fotka cvaknutá mobilem je pak najednou jak z magazínu.

atd. v odkazu

http://www.re­flex.cz/clanek/zpra­vy/47339/instan­tni-svet-cesi-objevuji-krasu-instagramu.html
Doplňuji:
Pokračování z odkazu, protože někteří jej neotevřou.

Druhé kouzlo se proto jmenuje: „Uděláme tu fotku hrozně populární.“ Instagram je totiž zároveň něco jako sociální síť. Můžete zde získávat fanoušky, sami sledovat své oblíbence a podobně jako na Facebooku rozdávat „lajky“.

Zní to banálně? Možná právě proto to tak funguje. Na jaře překročil celkový počet nahraných fotek na Instagramu jednu miliardu, každý den jich přibude nových pět miliónů. I to byl důvod, proč celkem překvapivě koupil Instagram letos v dubnu Facebook. A to za ještě překvapivější cenu jedné miliardy dolarů. Akvizice zatím neprošla všemi formálními náležitostmi, ale i tak jde o jeden z největších internetových obchodů tohoto roku. Facebook tvrdí, že Instagram „nespolkne“ a že ho bude i nadále provozovat jako samostatnou sociální síť. Uvidíme.