Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.leden 1:28

Vzducholodě i vznášedla se používají pro speciální účely. Dnešní technika umožňuje vyrobit vzducholoď bezpečnou ale :

Proč už dávno nelétají?
Mají tolik výhod, a přesto je nad našimi hlavami vídáme zřídka. Proč? Výroba i plnění velké vzducholodi jsou velmi drahé, nejedná se totiž o sériovou výrobu, ale stále jen o stavbu originálních kusů. Jejich užitná hodnota by ale měla výrobu zaplatit. Dalším důvodem jsou předpisy pro leteckou dopravu, do jejichž přísných kolonek se dopravní vzducholodě vejdou jen stěží – německá Zeppelin Luftshifftechnik musela na povolení provozu své vzducholodi čekat několik let a podobná procedura čeká i další nové vzducholodě. Vzdušné koráby jsou pomalé, novodobý Zeppelin například léta rychlostí 125 km/h. Nejvážnějším důvodem ale nejspíš budou předsudky: vzducholoď je v povědomí lidí stále „nebezpečná“. I když současné vzducholodi již nemůžou hořet (hélium „hoří“ stejně jako voda), vybavuje se lidem ještě 68 let po katastrofě Hindenburgu obrázek ohnivé katastrofy.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 14.leden 1:36

Vzducholodě i vznášedla se používají pro speciální účely. Dnešní technika umožňuje vyrobit vzducholoď bezpečnou ale :

Proč už dávno nelétají?
Mají tolik výhod, a přesto je nad našimi hlavami vídáme zřídka. Proč? Výroba i plnění velké vzducholodi jsou velmi drahé, nejedná se totiž o sériovou výrobu, ale stále jen o stavbu originálních kusů. Jejich užitná hodnota by ale měla výrobu zaplatit. Dalším důvodem jsou předpisy pro leteckou dopravu, do jejichž přísných kolonek se dopravní vzducholodě vejdou jen stěží – německá Zeppelin Luftshifftechnik musela na povolení provozu své vzducholodi čekat několik let a podobná procedura čeká i další nové vzducholodě. Vzdušné koráby jsou pomalé, novodobý Zeppelin například léta rychlostí 125 km/h. Nejvážnějším důvodem ale nejspíš budou předsudky: vzducholoď je v povědomí lidí stále „nebezpečná“. I když současné vzducholodi již nemůžou hořet (hélium „hoří“ stejně jako voda), vybavuje se lidem ještě 68 let po katastrofě Hindenburgu obrázek ohnivé katastrofy.
Doplňuji:
V současné době vzducholodě i vznášedla používají hodně armády.