anonym
Odpověděl/a – 10.prosinec 17:39
Přepínací hradlo taky „něco žere“ (nic nepracuje ´zadarmo´).
Přesto ale doporučuju blikat (vyšší frekvencí, ne s velkými
prodlevami) – z pozice řidiče bych řekl, že blikání je
zřetelnější-´varovnější´.
anonym
Odpověděl/a – 10.prosinec 18:18
Přepínací hradlo taky „něco žere“ (nic nepracuje ´zadarmo´).
Přesto ale doporučuju blikat (vyšší frekvencí, ne s velkými
prodlevami) – z pozice řidiče bych řekl, že blikání je
zřetelnější-´varovnější´.
Doplňuji:
Obávám se, že na takto přesně položenou otázku*) ti nikdo nebude schopen
odpovědět – nevím o tom, že by výrobci blikačky takto testovali (resp.
nikdy jsem takovéto údaje k blikačce neviděl).
Hradlo může při blikání ´žrát´ více i méně, než LEDky, které
spínají (záleží na součástkách i jejich zapojení). Asi jedinou
možností je tu tvoji konkrétní blikačku na nějakém mikroWattmetru
změřit při jednotlivých variantách provozu a nebo provoz otestovat –
několik ´mnoho´ testů do vybití baterek – přesně srovnatelných
baterek za přesně definovaných podmínek – teplota, vlhkost, délka
periody zapnutí…**)
*) dík za pregnantní formulaci 😉
**) obávám se, že takové testy, aby měly opravdu ´dobrou´ vypovídací
schopnost, by stály více, než baterky na celou životnost blikačky – ale
jako téma na nějakou studentskou práci by to mohlo elektroniky nebo ekology
zajímat 🙂