Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.prosinec 9:41

Ale je, jen se to laikovi těžko hledá 😉 Záleží taky na tom, k čemu má takové studio primárně sloužit – můžou se nahrávat hudební skupiny, sbory, symfonický orchestr nebo třeba dělat dabing a nebo to může být domácí studio pro hudební fanoušky, takže se může vybavením i velikostí studio od studia značně lišit. Základ není ani tak mikrofon, ale především správně akusticky upravená a navržená nahrávací místnost, aby se nenahrávaly nežádoucí odrazy a také ruchy z okolí. Kromě nahrávací místnosti bývá zpravidla ve studiu oddělená menší místnost – zvuková režie, kde bývá mixážní pult a záznamové zařízení (dříve vícestopý magnetofon, dnes už spíš počítač s nahrávacím programem tzv. DAW – digital audio workstation) a poslechové monitory = reprosoustavy. Tady zvukař správě nastaví poměry hlasitostí mezi nástroji, upraví ekvalizérem kmitočtové spektrum atd. Může se nhrávat playbackem (nástroj po nástroji) a nebo celá kapela najednou, záleží na záměru a druhu hudební produkce. Ve studiu (pro pop, rock..) může být i další menší místnost pro nahrávání bicí soupravy. Mikrofony, stojany (v nahrávací mmístnosti), kabely (mezi nahrávací místností a režií), efektové jednotky (v režii)… tady už je to skutečně velmi variabilní podle zkušeností a preferencí zvukaře.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.prosinec 20:54

Ale je, jen se to laikovi těžko hledá 😉 Záleží taky na tom, k čemu má takové studio primárně sloužit – můžou se nahrávat hudební skupiny, sbory, symfonický orchestr nebo třeba dělat dabing a nebo to může být domácí studio pro hudební fanoušky, takže se může vybavením i velikostí studio od studia značně lišit. Základ není ani tak mikrofon, ale především správně akusticky upravená a navržená nahrávací místnost, aby se nenahrávaly nežádoucí odrazy a také ruchy z okolí. Kromě nahrávací místnosti bývá zpravidla ve studiu oddělená menší místnost – zvuková režie, kde bývá mixážní pult a záznamové zařízení (dříve vícestopý magnetofon, dnes už spíš počítač s nahrávacím programem tzv. DAW – digital audio workstation) a poslechové monitory = reprosoustavy. Tady zvukař správě nastaví poměry hlasitostí mezi nástroji, upraví ekvalizérem kmitočtové spektrum atd. Může se nhrávat playbackem (nástroj po nástroji) a nebo celá kapela najednou, záleží na záměru a druhu hudební produkce. Ve studiu (pro pop, rock..) může být i další menší místnost pro nahrávání bicí soupravy. Mikrofony, stojany (v nahrávací mmístnosti), kabely (mezi nahrávací místností a režií), efektové jednotky (v režii)… tady už je to skutečně velmi variabilní podle zkušeností a preferencí zvukaře.
Doplňuji:
Něco na prosurfování – profesionální: http://www.au­diozone.cz/nah­ravaci-hudebni-zvukova-studia.php , http://www.ge­arslutz.com/bo­ard/ a domácí: http://www.au­diozone.cz/ruz­ne/vystavba-domaciho-studia-t20032.html , http://test-nastroju.webno­de.cz/nahrava­ni/ , http://tweakhe­adz.com/posts/gu­ides/ …