Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.srpen 11:29

Nejdříve je si třeba ujasnit co je tlak, přetlak a podtlak !!!

V kabině dopravního letounu nesmí klesnout tlak pod 76,1 kPa. Maximální hodnota přetlaku je 59 kPa. Většinou se používá následující způsob přetlakování: tlak 101 kPa který odpovídá tlaku v nulové výšce se udržuje až do dosažení maximálního dovoleného přetlaku 59 kPa. Při dalším zvyšování výšky se udržuje maximální přetlak. Ve výšce 9960 m je dosaženo minimálního povoleného tlaku 76,1 kPa. Pro let ve vyšší výšce již musí i cestující použít kyslíkový přístroj.

Přetlak je kladný rozdíl tlaku uvnitř letadla ( nádoby) a vnějšího prostředí.

Existuje mnoho jednotek tlaku, alo to není o hodnotách ale o přepočtu.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.srpen 11:31

Nejdříve je si třeba ujasnit co je tlak, přetlak a podtlak !!!

V kabině dopravního letounu nesmí klesnout tlak pod 76,1 kPa. Maximální hodnota přetlaku je 59 kPa. Většinou se používá následující způsob přetlakování: tlak 101 kPa který odpovídá tlaku v nulové výšce se udržuje až do dosažení maximálního dovoleného přetlaku 59 kPa. Při dalším zvyšování výšky se udržuje maximální přetlak. Ve výšce 9960 m je dosaženo minimálního povoleného tlaku 76,1 kPa. Pro let ve vyšší výšce již musí i cestující použít kyslíkový přístroj.

Přetlak je kladný rozdíl tlaku uvnitř letadla ( nádoby) a vnějšího prostředí.

Existuje mnoho jednotek tlaku, alo to není o hodnotách ale o přepočtu.
Doplňuji:
Jiné jsou normy pro dopravní letadla a jiné pro vojenské !