Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.srpen 21:18

motokára musí být lehká,takže cpát tam diferák což by bylo nejlepší není ideální.
Pošli mi fotky a já ti poradím,ale nejdřív musím vidět jak to tam máš. Ideální by byla rozeta na hřídeli (jestlže je pohon řetězem) a natvrdo připojené kola.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 15.srpen 23:00

motokára musí být lehká,takže cpát tam diferák což by bylo nejlepší není ideální.
Pošli mi fotky a já ti poradím,ale nejdřív musím vidět jak to tam máš. Ideální by byla rozeta na hřídeli (jestlže je pohon řetězem) a natvrdo připojené kola.
Doplňuji:
Dle fotek bys mohl mít 2 možnosti a to bu´d pevná hřídel a na ni navařená rozeta a uprostřed mechanická kotoučová brzda z novějších motorek a nebo mezihřídel a dva kusy řetězu. 1 část převodu by šla od řetězky motoru k mezihřídeli od ní ke každému kolu . Hřídel by mohla být před výfukem nízko u podlahy a od ní by byly poháněny kola,kdysi jsem to taky tak udělal.Tím zachováš bubnovky ale bdeš muset navařit další stejnou rozetu i na to druhý kolo.

Nebo 3 možnost je diferák (co nejmenší,ne z naklaďáku) nicméně to už je dost těžký na výrobu a zpřevodování.Do toho bych se bejt tebou moc nepouštěl.

na mejl ti pošlu fotky dvou úprav. Nicmeně ten kdo tu motokáru dělal věděl proč dát pohon jen na jedno kolo.Jestli se vyznáš v autech víš že kola u auta také nejsou na pevno spojena s hnací hřídelí-tedy pokud nezapneš uzávěrku,a je to proto že když zatáčíš jedno kolo nadbíhá druhé zpomaluje, a není to jen u předních kol,je to i u zadních. Pokud bys to spojil na tvrdo a jedno jestli u auta nebo motokáry zhoršíš tím o dost ovladatelnost resp zatáčení. Víš že pokud je u auta zapnutá uzávěrka nelze kloudně zatáčet.Třeba u takový nákladní Tatry to je celekm fuk ,auto je těžký a poradí si ale u motokáry by to nešlo vůbec.Proto ten dotyčný co ji vyráběl dal pohon jen na jednu stranu.Takže nejt tebou bych to moc zásadně neměnil.

Pokud chceš zvýšit výkon motoru např z 50ccm na 125cmm můžeš ale zachoval bych pohon na jedno kolo a neboj když vhodně rozložíš váhu tzn aby zadek byl těžší než předek nebude to hrabat,leda tak na sněhu nebo mokrý trávě ale jinak na aasfaltu by to nemělo.Hele já měl motokáru udělanou podobným stylem s motorem Jawa 350,to jezdlo 150km/h a nehrabalo to na asfaltu. Ono to je taky o gumách.