Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.srpen 17:04

Ano zvyšuje spotřeba až cca 1 l. Záleží na motoru a také výškovém profilu silnice. Když jedeš z kopce spotřeba je nízká tak jako tak.

Zatížení motoru klimatizací ( při jejím zapnutí) je stejné bez ohledu na teplotu, neboť klimatizace jede stále na plno a teplota výstupního vzduchu se reguluje přimícháváním teplého klapkou.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.srpen 16:55

Ano zvyšuje spotřeba až cca 1 l. Záleží na motoru a také výškovém profilu silnice. Když jedeš z kopce spotřeba je nízká tak jako tak.

Zatížení motoru klimatizací ( při jejím zapnutí) je stejné bez ohledu na teplotu, neboť klimatizace jede stále na plno a teplota výstupního vzduchu se reguluje přimícháváním teplého klapkou.
Doplňuji:
Tak já bych si tak úplně nebyl jistý, že stáloběžný kompresor celkově!! uspoří palivo.

  1. Kompresor se spojkou běží pouze jeli zapnutá klimatizace. Při vypnuté klimatizaci spojka kompresor oddělí a kompresor stojí. Tudíž není spotřebováván žádný výkon motoru na pohon kompresoru.
  2. U stáloběžného kompresoru se kompresor točí i když je klimatizace vypnutá stejně jako když je zapnutá. Tedy musí zákonitě spotřebovávat nějaký, byť asi malý výkon motoru.

Regulace výkonu chlazení je zde realizována regulací nátoku chladiva do kompresoru elektromagnetickým ventilem. Protože je ale kompresor zároveň chladivem mazán ( do chladiva se přidává olej) nemůže ani při nulovém výkonu kompresoru se točit alespoň bez minimálního množství chladiva. tedy další zátěž na motor. Takže já bych byl s tou úsporou opatrnější. Možná že je to výhodné v době zapnuté klimatizace, ale v době vypnuté klimatizace musí být zákonitě úspornější kompresor se spojkou, který se v té době vůbec netočí.

Nevím jaký vliv to má na životnost kompresoru, ale cena obyčejného kompresoru se spojkou je kolem ±20 000 Kč.